( Cyberbullying )
Izvornik: Psihologija i nasilje u suvremenom društvu / Kolesarić, V. ; Metzing, A. ; Duran, M. ; Ljubin, T. (ur.). - Osijek :
Skup: Psihologija nasilja i zlostavljanja
Mjesto i datum: Osijek, Hrvatska, 30.11.-01.12.2006.
Ključne riječi: Internet; vršnjačko nasilje na internetu; posljedice vršnjačkog nasilja na internetu
( Internet; cyberbullying; cyberbullying consequences )
O internetu se posljednjih godina govori više nego o svim ostalim medijima zajedno. Broj korisnika iz godinu u godinu raste, a mnogi od njih su djeca. To pokazuju i rezultati istraživanja koje je provela Poliklinika za zaštitu djece grada Zagreba i Hrabri telefon: 73% djece ima neko iskustvo u korištenju interneta, a 58% ga koristi svakodnevno. Upravo stoga je važno imati na umu da, iako Internet pruža brzu dostupnost različitim i zanimljivim informacijama, kao i komunikaciju s velikim brojem ljudi, potrebno je biti svjestan opasnosti koje može predstavljati. Nasilje među vršnjacima preko interneta (eng. cyberbullying) predstavlja situacije kad je dijete izloženo napadu drugog djeteta ili grupe djece putem interneta ili mobilnog telefona. Uključuje poticanje grupne mržnje, napade na privatnost, uznemiravanje, uhođenje, vrijeđanje nesavjestan pristup štetnim sadržajima te širenje nasilnih i uvredljivih komentara. U okviru anonimnosti, jedne od glavnih obilježja interneta, koja često daje lažni osjećaj sigurnosti, moći, osjećaja da se nekažnjeno mogu ne poštovati socijalne norme i ograničenja te bez fizičkog kontakta s publikom, djeca i mladi teže vide i razumiju štetu koju njihove riječi mogu nanijeti. Međutim, posljedice nasilja preko interneta katkad mogu biti ozbiljnije od onih prouzročenih nasiljem u stvarnim situacijama. Razlozi koji tome prethode mogu biti sljedeći: publika nasilja preko interneta često je mnogo šira od one na školskom igralištu ili u razredu ; kod nasilja na internetu postoji snaga pisane riječi koja djeluje konkretnije i realnije od izgovorene ; mogućnost izbjegavanja nasilnog ponašanja je vrlo mala, s obzirom na to da se na internetu može dogoditi u bilo koje vrijeme i na bilo kojem mjestu. Izloženost djece ovakvom obliku nasilja može rezultirati osjećajem usamljenost, tuge, straha, nesigurnosti, lošom slikom o sebi, niskim samopouzdanjem, psihosomatskim tegobama, depresivnošću, a u ekstremnim slučajevima i pokušajem suicida.
Vrsta prezentacije u zborniku: Ostalo
Vrsta recenzije: Nema recenziju
Kategorija: Stručni