crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 573349

Poglavlje/Rad u knjizi

Autori: Buljan Flander, Gordana; Hrpka, Hana
Naslov: Stres nastavnika
( Teacher stress )
Knjiga: Nasilje i nasilno ponašanje u školi/vrtiću/učeničkom domu
Urednik/ci: Vrgoč, H.
Izdavač: Hrvatski pedagoško-književni zbor
Grad: Zagreb
Godina: 2007
Raspon stranica:: 66-75
Ukupni broj stranica u knjizi:: 140
ISBN: 978-953-6134-64-0
Ključne riječi: stres, nastavnici, prevencija stresa
( stress, teachers, stress prevention )
Sažetak:
Postoji više uzročnih čimbenika stresa kod nastavnika. Iako stres podrazumijeva međudjelovanje između pojedinca i njegove okoline, uzročne čimbenike stresa kod nastavnika možemo podijeliti na tri široka područja: čimbenici specifični za nastavničko zvanje, kognitivni čimbenici koji utječu na individualnu ranjivost nastavnika te sustani čimbenici koji djeluju na institucionalnoj i političkoj razini. Kao glavni stresori nastavničkog stresa navode se prevelik obujam posla te dugo radno vrijeme, ometajuća ponašanja učenika, što je često povezano s velikim razredima, pritisak školskih inspekcija, loše rukovodstvo i mobing te nemogućnost napredovanja. Neki od najčešćih problema zbog kojih nastavnici traže pomoć su stres, tjeskoba i depresija, sukobi s rukovodstvom ili kolegama, pritisak obujma posla i prekomjernih promjena, gubitak samouvjerenosti i tjeskoba vezana uz obavljanje poslova te bračni i obiteljski problemi. Nedostatak razvijene strategije suočavanja sa stresom znatno utječu na razvijanje simptoma izgaranja na poslu, odnosno na gubitak idealizma i entuzijazma na poslu. Važnost je prevencije na trima razinama: primarnoj, sekundarnoj i tercijarnoj. Cilj je primarne prevencije je reduciranje incidencije novih slučajeva poremećaja. Sekundarnoj prevenciji je cilj rana identifikacija i tretman simptoma prije nego što se razviju u poremećaj, a u tercijarna prevencija uključuje intervencije radi prevencije povrata simptoma.
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Stručni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: gbuljanf@ffos.hr (gbuljanf@ffos.hr), 7. Ožu. 2012. u 11:35 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4