Stres nastavnika (CROSBI ID 46033)
Prilog u knjizi | stručni rad
Podaci o odgovornosti
Buljan Flander, Gordana ; Hrpka, Hana
hrvatski
Stres nastavnika
Postoji više uzročnih čimbenika stresa kod nastavnika. Iako stres podrazumijeva međudjelovanje između pojedinca i njegove okoline, uzročne čimbenike stresa kod nastavnika možemo podijeliti na tri široka područja: čimbenici specifični za nastavničko zvanje, kognitivni čimbenici koji utječu na individualnu ranjivost nastavnika te sustani čimbenici koji djeluju na institucionalnoj i političkoj razini. Kao glavni stresori nastavničkog stresa navode se prevelik obujam posla te dugo radno vrijeme, ometajuća ponašanja učenika, što je često povezano s velikim razredima, pritisak školskih inspekcija, loše rukovodstvo i mobing te nemogućnost napredovanja. Neki od najčešćih problema zbog kojih nastavnici traže pomoć su stres, tjeskoba i depresija, sukobi s rukovodstvom ili kolegama, pritisak obujma posla i prekomjernih promjena, gubitak samouvjerenosti i tjeskoba vezana uz obavljanje poslova te bračni i obiteljski problemi. Nedostatak razvijene strategije suočavanja sa stresom znatno utječu na razvijanje simptoma izgaranja na poslu, odnosno na gubitak idealizma i entuzijazma na poslu. Važnost je prevencije na trima razinama: primarnoj, sekundarnoj i tercijarnoj. Cilj je primarne prevencije je reduciranje incidencije novih slučajeva poremećaja. Sekundarnoj prevenciji je cilj rana identifikacija i tretman simptoma prije nego što se razviju u poremećaj, a u tercijarna prevencija uključuje intervencije radi prevencije povrata simptoma.
stres, nastavnici, prevencija stresa
nije evidentirano
engleski
Teacher stress
nije evidentirano
stress, teachers, stress prevention
nije evidentirano
Podaci o prilogu
66-75.
objavljeno
Podaci o knjizi
Nasilje i nasilno ponašanje u školi/vrtiću/učeničkom domu
Vrgoč, H.
Zagreb: Hrvatski pedagoško-književni zbor
2007.
978-953-6134-64-0