Okrutnost i nasilje nad djecom globalni problem : obrazovanjem do prevencije (CROSBI ID 585966)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Zloković, Jasminka ; Klapan, Anita
hrvatski
Okrutnost i nasilje nad djecom globalni problem : obrazovanjem do prevencije
Unatoč pokušajima u prikazivanju djetinjstva kao sigurnog, sretnog i «zaštićenog životnog perioda» postoje mnogi argumenti o tome da je uskraćivanje prava djeci na život, razvoj i dostojanstvo globalni problem.Ovi problemi i nadalje predstavljaju tabu temu a rijetki entuzijasti ponekad i Don Quijotovski suočavaju se sa nerazumijevanjem i negiranjem evidentnog društvenog problema. Legislativa bez šireg socijalnog konteksta u kojem se razvija i potiče kultura odgovornosti o svakoj osobi posebice djeci čini se analognim «socijalnom manekenstvu». Polazeći sa stajališta humanističko-razvojne paradigme poticanje razvoja i zaštita djece nužno mora na horizontalnoj razini prevencije (promicanje odgojnih i moralnih vrijednosti, provedivost zakona, institucionalna i interdisciplinarna povezanost i dr.) uključiti i sustav cjeloživotnog obrazovanja i učenja roditelja, odgajatelja, učitelja, kreatora obrazovne i socijalne politike. Programi cjeloživotnog obrazovanja i učenja u Hrvatskoj kao i u većini susjednih zemalja tek sporadično obuhvaćaju sadržaje kojima se potiče primjerena (i neagresivna) skrb o djeci, briga o sebi i zdravlju, ljudska prava, pozitivni životni stilovi, pozitivni odnosi u obitelji ili tolerantni međuljudski odnosi u široj okolini. Različita znanstvena stajališta i klinička iskustva dozvoljavaju optimističan zaključak kako je u prevenciji i suzbijanju neprimjerenih ponašanja prema djeci često učinkovita pravodobna i primjerena edukacija (odraslih). U nizu obiteljskih terapija koje se provode jedna od perspektivnih je i edukacijska fokusirana na poticanje pozitivnog ponašanja i funkcioniranja roditelja. U redefiniranju šire društvene prakse autorice s aspekta pedagoške znanosti posebice obiteljske pedagogije i andragogije predlažu neke mogućnosti kojima bi se potencijalno mogla smanjiti velika razlika između deklarativnog i stvarnog stanja okrutnih i nasilnih odnosa odraslih prema djeci.
djeca; nasilje; prevencija; rizična ponašanja; roditelji; učitelji; prevencija; odgoj; odgojne vrijednosti; cjeloživotno učenje
Sažetak rada objavljen je u Knjizi sažetaka ; str. 21-23. ; COBISS.SI-ID 69280257
engleski
cruelty and violence against children global problem : education to prevention
nije evidentirano
children; violence; risky lifestyles; parents; teachers; primary prevention; education; educational values; lifelong learning
nije evidentirano
Podaci o prilogu
20-25.
2012.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Seneković, Marija ; Dečman-Dobrnjič, Olga ; Ferk, Jasmina ; macura, Dušan
Ljubljana: Društvo vzgojiteljev dijaških domov Slovenije
978-961-269-647-4
Podaci o skupu
pozvano predavanje
29.03.2012-30.03.2012
Ljubljana, Slovenija