crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 581701

Časopis

Autori: Butigan, Ružica; Rihtar, Stanko; Čengić, Drago
Naslov: Poslovanje i utjecaj strategija marketinga na uspješnost poduzeća u razdoblju gospodarske krize
( Business and the Impact of Marketing Strategies on Firm Performance in Times of Economic Crises )
Izvornik: Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb (0424-7558) 63 (2012), 1-2; 44-72
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: gospodarska kriza; strategije marketinga; marketinški miks; uspješnost poduzeća
( economic crisis; marketing strategies; marketing mix; firm performance )
Sažetak:
Kriza je razdoblje „kreativne destrukcije“ u kojoj stare strategije, tehnologije, proizvodi i industrije zastarijevaju, a nove se rađaju. Ona ne mora samo ugrožavati, nego može djelovati i kao poticaj za razvoj ili nalaženje novih načina poslovanja poduzeća. Osnovni ciljevi ovog rada bili su ispitati, prvo, kako je gospodarska kriza utjecala na poslovanje dijela hrvatskih poduzeća općenito, i drugo, provjeriti utjecaj strategija marketinga na uspješnost poslovanja i pokušati identificirati one koje su u tom pogledu pokazale najučinkovitijima. Rad se zasniva na rezultatima empirijskog istraživanja provedenog poštanskom anketom 2011. godine, na koju je odgovorio 371 vlasnik ili menadžer poduzeća iz hrvatske metaloprerađivačke i drvoprerađivačke industrije. Analiza prikupljenih odgovora pokazala je da su se poduzeća većim dijelom usmjerila na preživljavanje racionalizacijom poslovanja i financijskim uštedama. Radikalnijim mjerama, poput izrazitijih restrikcija (otpuštanja i zatvaranja pogona) ili razvojnih iskoraka (ulaganja u ljudske resurse, strateška preuzimanja i slično) bila su manje sklona. Osim toga, rezultati sugeriraju zaključak prema kojem je za profitabilno poslovanje tijekom krize, više nego za preživljavanje, potreban i veći marketinški napor. Uz neka ograničenja nametnuta objektivnim okolnostima (primjerice, mali istraživački proračun ili nemogućnost mjerenja uspjeha objektivnim kriterijima umjesto subjektivnih iskaza vlasnika i menadžera), istraživanje je, osim znanstvenog doprinosa, na kraju osiguralo i nekoliko korisnih naputaka o tome kako se uspješno nositi s krizom.
Projekt / tema: 194-1941535-1506, 194-1941558-1523, 067-0672345-2286
Izvorni jezik: HRV
Rad je indeksiran u
bazama podataka:

Scopus
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Ekonomija,Sociologija,Psihologija
URL cjelovitog teksta:
Google Scholar: Poslovanje i utjecaj strategija marketinga na uspješnost poduzeća u razdoblju gospodarske krize
Upisao u CROSBI: ivana@pilar.hr (ivana@pilar.hr), 28. Svi. 2012. u 11:11 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4