Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Poslovanje i utjecaj strategija marketinga na uspješnost poduzeća u razdoblju gospodarske krize (CROSBI ID 184304)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Butigan, Ružica ; Rihtar, Stanko ; Čengić, Drago Poslovanje i utjecaj strategija marketinga na uspješnost poduzeća u razdoblju gospodarske krize // Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb, 63 (2012), 1-2; 44-72

Podaci o odgovornosti

Butigan, Ružica ; Rihtar, Stanko ; Čengić, Drago

hrvatski

Poslovanje i utjecaj strategija marketinga na uspješnost poduzeća u razdoblju gospodarske krize

Kriza je razdoblje „kreativne destrukcije“ u kojoj stare strategije, tehnologije, proizvodi i industrije zastarijevaju, a nove se rađaju. Ona ne mora samo ugrožavati, nego može djelovati i kao poticaj za razvoj ili nalaženje novih načina poslovanja poduzeća. Osnovni ciljevi ovog rada bili su ispitati, prvo, kako je gospodarska kriza utjecala na poslovanje dijela hrvatskih poduzeća općenito, i drugo, provjeriti utjecaj strategija marketinga na uspješnost poslovanja i pokušati identificirati one koje su u tom pogledu pokazale najučinkovitijima. Rad se zasniva na rezultatima empirijskog istraživanja provedenog poštanskom anketom 2011. godine, na koju je odgovorio 371 vlasnik ili menadžer poduzeća iz hrvatske metaloprerađivačke i drvoprerađivačke industrije. Analiza prikupljenih odgovora pokazala je da su se poduzeća većim dijelom usmjerila na preživljavanje racionalizacijom poslovanja i financijskim uštedama. Radikalnijim mjerama, poput izrazitijih restrikcija (otpuštanja i zatvaranja pogona) ili razvojnih iskoraka (ulaganja u ljudske resurse, strateška preuzimanja i slično) bila su manje sklona. Osim toga, rezultati sugeriraju zaključak prema kojem je za profitabilno poslovanje tijekom krize, više nego za preživljavanje, potreban i veći marketinški napor. Uz neka ograničenja nametnuta objektivnim okolnostima (primjerice, mali istraživački proračun ili nemogućnost mjerenja uspjeha objektivnim kriterijima umjesto subjektivnih iskaza vlasnika i menadžera), istraživanje je, osim znanstvenog doprinosa, na kraju osiguralo i nekoliko korisnih naputaka o tome kako se uspješno nositi s krizom.

gospodarska kriza; strategije marketinga; marketinški miks; uspješnost poduzeća

nije evidentirano

engleski

Business and the Impact of Marketing Strategies on Firm Performance in Times of Economic Crises

nije evidentirano

economic crisis; marketing strategies; marketing mix; firm performance

nije evidentirano

Podaci o izdanju

63 (1-2)

2012.

44-72

objavljeno

0424-7558

Povezanost rada

Ekonomija, Sociologija, Psihologija

Indeksiranost