Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Povezanost uvjerenja o znanju u matematici s ciljevima postignuća i pristupima učenju (CROSBI ID 586859)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Rovan, Daria Povezanost uvjerenja o znanju u matematici s ciljevima postignuća i pristupima učenju // XIII. Dani psihologije u Zadru - Sažeci radova. Zadar, 2012. str. 138-x

Podaci o odgovornosti

Rovan, Daria

hrvatski

Povezanost uvjerenja o znanju u matematici s ciljevima postignuća i pristupima učenju

Učenička uvjerenja o prirodi znanja i načinima stjecanja znanja imaju važnu ulogu u procesu učenja. Pretpostavlja se da su uvjerenja da je znanje kompleksno, dinamično i da ga pojedinac aktivno konstruira pozitivno povezana s adaptivnim motivacijskim procesima te s učinkovitim pristupima učenju. U ovom istraživanju ispitana su uvjerenja o znanju u matematici – neadaptivno uvjerenje o jednostavnosti znanja i adaptivno uvjerenje o evaluaciji znanja – te njihove povezanosti s ciljevima postignuća i načinima na koje studenti pristupaju učenju matematike. Dimenzija jednostavnosti znanja odnosi se na koncepciju znanja kao kontinuuma koji nastaje akumulacijom činjenica za razliku od poimanja znanja kao visoko povezanih i međuzavisnih koncepata, dok se evaluacija znanja odnosi se na uvjerenja o tome kako se mogu provjeriti različite informacije, uključujući i korištenje dokaza. U istraživanju su sudjelovala 362 studenta prve godine elektrotehnike i računarstva koji su ispunjavali upitnik koji se odnosio na kolegij iz matematike i koji je obuhvaćao mjere uvjerenja o znanju, ciljeva postignuća te pristupa učenju. Rezultati istraživanja ukazuju da je uvjerenje o jednostavnosti znanja negativno povezano s ciljevima ovladavanja i izvedbe s valencijom uključivanja, a pozitivno s ciljevima s valencijom izbjegavanja. Također, negativno je povezano s odabirom dubinskog i strateškog pristupa učenju, a pozitivno s odabirom površinskog pristupa. Nasuprot tome, uvjerenje o evaluaciji znanja pozitivno je povezano s ciljevima s valencijom ovladavanja, s ciljem ovladavanja putem uključivanja te s dubinskim i strateškim pristupom učenju. Međutim, samo je djelomično potvrđena medijatorna uloga ciljeva postignuća u povezanosti uvjerenja o znanju s pristupima učenju. S obzirom da su uvjerenja o jednostavnosti znanja negativno, a uvjerenja o evaluaciji znanja pozitivno povezana s učinkovitim motivacijskim i kognitivnim procesima pri učenju, važno je studentima tijekom nastave ukazivati na vrijednost poznavanja teorije te poticati integraciju i praktičnu primjenu stečenih znanja.

uvjerenja o znanju; ciljevi postignuća; učenje matematike; visoko obrazovanje

nije evidentirano

engleski

Epistemic beliefs, achievement goals and students' approaches to learning mathematics

nije evidentirano

epistemic beliefs; achievement goals; learning mathematics; higher education

nije evidentirano

Podaci o prilogu

138-x.

2012.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

XIII. Dani psihologije u Zadru - Sažeci radova

Zadar:

978-953-7237-34-9

Podaci o skupu

XIII. Dani psihologije u Zadru

predavanje

24.05.2012-26.05.2012

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija