Povezanost uvjerenja o znanju u matematici s ciljevima postignuća i pristupima učenju (CROSBI ID 586859)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Rovan, Daria
hrvatski
Povezanost uvjerenja o znanju u matematici s ciljevima postignuća i pristupima učenju
Učenička uvjerenja o prirodi znanja i načinima stjecanja znanja imaju važnu ulogu u procesu učenja. Pretpostavlja se da su uvjerenja da je znanje kompleksno, dinamično i da ga pojedinac aktivno konstruira pozitivno povezana s adaptivnim motivacijskim procesima te s učinkovitim pristupima učenju. U ovom istraživanju ispitana su uvjerenja o znanju u matematici – neadaptivno uvjerenje o jednostavnosti znanja i adaptivno uvjerenje o evaluaciji znanja – te njihove povezanosti s ciljevima postignuća i načinima na koje studenti pristupaju učenju matematike. Dimenzija jednostavnosti znanja odnosi se na koncepciju znanja kao kontinuuma koji nastaje akumulacijom činjenica za razliku od poimanja znanja kao visoko povezanih i međuzavisnih koncepata, dok se evaluacija znanja odnosi se na uvjerenja o tome kako se mogu provjeriti različite informacije, uključujući i korištenje dokaza. U istraživanju su sudjelovala 362 studenta prve godine elektrotehnike i računarstva koji su ispunjavali upitnik koji se odnosio na kolegij iz matematike i koji je obuhvaćao mjere uvjerenja o znanju, ciljeva postignuća te pristupa učenju. Rezultati istraživanja ukazuju da je uvjerenje o jednostavnosti znanja negativno povezano s ciljevima ovladavanja i izvedbe s valencijom uključivanja, a pozitivno s ciljevima s valencijom izbjegavanja. Također, negativno je povezano s odabirom dubinskog i strateškog pristupa učenju, a pozitivno s odabirom površinskog pristupa. Nasuprot tome, uvjerenje o evaluaciji znanja pozitivno je povezano s ciljevima s valencijom ovladavanja, s ciljem ovladavanja putem uključivanja te s dubinskim i strateškim pristupom učenju. Međutim, samo je djelomično potvrđena medijatorna uloga ciljeva postignuća u povezanosti uvjerenja o znanju s pristupima učenju. S obzirom da su uvjerenja o jednostavnosti znanja negativno, a uvjerenja o evaluaciji znanja pozitivno povezana s učinkovitim motivacijskim i kognitivnim procesima pri učenju, važno je studentima tijekom nastave ukazivati na vrijednost poznavanja teorije te poticati integraciju i praktičnu primjenu stečenih znanja.
uvjerenja o znanju; ciljevi postignuća; učenje matematike; visoko obrazovanje
nije evidentirano
engleski
Epistemic beliefs, achievement goals and students' approaches to learning mathematics
nije evidentirano
epistemic beliefs; achievement goals; learning mathematics; higher education
nije evidentirano
Podaci o prilogu
138-x.
2012.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
XIII. Dani psihologije u Zadru - Sažeci radova
Zadar:
978-953-7237-34-9
Podaci o skupu
XIII. Dani psihologije u Zadru
predavanje
24.05.2012-26.05.2012
Zadar, Hrvatska