crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 582452

Zbornik radova

Autori: Petrak, Olivera; Bartolac, Andreja
Naslov: Doprinos istraživanju akademskog integriteta studenata
( Contribution to Reserch of Students' Academic Integrity )
Izvornik: XVIII. Dani psihologije u Zadru / Penezić, Z. ; Ćubela Adorić, V. ; Ombla, J. ; Slišković, A. ; Sorić, I. ; Valerjev, P. ; Vulić-Prtorić, A. (ur.). - Zadar : Odjel za psihologiju, Sveučilište u Zadru , 2012. 125-125 (ISBN: 978-953-7237-34-9).
Skup: XVIII. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum: Zadar, Hrvatska, 24.-26.05.2012.
Ključne riječi: akademsko poštenje; studenti
( academic honesty; students )
Sažetak:
Pitanje poštivanja akademskih normi ponašanja učenika i studenata tema je o kojoj se sve više piše u javnim medijima, ali istraživanja u Hrvatskoj za sada ne prate povećano medijsko zanimanje za navedenu temu. Stoga je cilj ovog rada bio otkriti u kojoj mjeri se događaju različiti oblici nepoštenog ponašanja studenata, koji su razlozi koji studente navode na primjerena i neprimjerena akademska ponašanja, te tko nosi, po mišljenju studenata, odgovornost za navedenu pojavu. U tu svrhu ispitano je 1088 studenata nekoliko veleučilišnih studija u Zagrebu. Prosječna dob studenata je 25 godina (19-56), dominiraju studentice (81%). Rezultati ukazuju da su neprimjerena ponašanja vezana uz pismene ispite prisutna kod gotovo svih studenata, što je u skladu s rezultatima dosadašnjih istraživanja ovog fenomena u našoj zemlji. Tu spadaju ponašanja poput: dozvoliti da drugi prepišu od nas, šaptati drugima, prepisivati od drugih i slično, a ta su ponašanja studentima ujedno i najprihvatljivija. Studenti najčešće navode kao razlog za vlastito nepošteno ponašanje izbjegavanje dobivanja loše ocjene ili neprolaznosti, te uvjete na ispitu u kojima imaju priliku za takvo ponašanje. Studenti se češće ponašaju pošteno ukoliko ih je strah da će biti uhvaćeni, te se boje eventualnih posljedica. Najmanje smatraju da su osobno odgovorni za nepošteno ponašanje, dok tu odgovornost prebacuju na nastavnika, te obrazovnu ustanovu. S dobi, učestalost nepoštenog akademskog ponašanja se smanjuje, dok se religioznost nije pokazala povezanom s akademskim integritetom.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija
Upisao u CROSBI: andrejabartolac@zvu.hr (andrejabartolac@zvu.hr), 1. Lip. 2012. u 09:34 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4