Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Doprinos istraživanju akademskog integriteta studenata (CROSBI ID 586984)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Petrak, Olivera ; Bartolac, Andreja Doprinos istraživanju akademskog integriteta studenata // XVIII. Dani psihologije u Zadru / Penezić, Z. ; Ćubela Adorić, V. ; Ombla, J. et al. (ur.). Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2012. str. 125-125

Podaci o odgovornosti

Petrak, Olivera ; Bartolac, Andreja

hrvatski

Doprinos istraživanju akademskog integriteta studenata

Pitanje poštivanja akademskih normi ponašanja učenika i studenata tema je o kojoj se sve više piše u javnim medijima, ali istraživanja u Hrvatskoj za sada ne prate povećano medijsko zanimanje za navedenu temu. Stoga je cilj ovog rada bio otkriti u kojoj mjeri se događaju različiti oblici nepoštenog ponašanja studenata, koji su razlozi koji studente navode na primjerena i neprimjerena akademska ponašanja, te tko nosi, po mišljenju studenata, odgovornost za navedenu pojavu. U tu svrhu ispitano je 1088 studenata nekoliko veleučilišnih studija u Zagrebu. Prosječna dob studenata je 25 godina (19-56), dominiraju studentice (81%). Rezultati ukazuju da su neprimjerena ponašanja vezana uz pismene ispite prisutna kod gotovo svih studenata, što je u skladu s rezultatima dosadašnjih istraživanja ovog fenomena u našoj zemlji. Tu spadaju ponašanja poput: dozvoliti da drugi prepišu od nas, šaptati drugima, prepisivati od drugih i slično, a ta su ponašanja studentima ujedno i najprihvatljivija. Studenti najčešće navode kao razlog za vlastito nepošteno ponašanje izbjegavanje dobivanja loše ocjene ili neprolaznosti, te uvjete na ispitu u kojima imaju priliku za takvo ponašanje. Studenti se češće ponašaju pošteno ukoliko ih je strah da će biti uhvaćeni, te se boje eventualnih posljedica. Najmanje smatraju da su osobno odgovorni za nepošteno ponašanje, dok tu odgovornost prebacuju na nastavnika, te obrazovnu ustanovu. S dobi, učestalost nepoštenog akademskog ponašanja se smanjuje, dok se religioznost nije pokazala povezanom s akademskim integritetom.

akademsko poštenje; studenti

nije evidentirano

engleski

Contribution to Reserch of Students' Academic Integrity

nije evidentirano

academic honesty; students

nije evidentirano

Podaci o prilogu

125-125.

2012.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

XVIII. Dani psihologije u Zadru

Penezić, Z. ; Ćubela Adorić, V. ; Ombla, J. ; Slišković, A. ; Sorić, I. ; Valerjev, P. ; Vulić-Prtorić, A.

Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru

978-953-7237-34-9

Podaci o skupu

XVIII Dani psihologije u Zadru

predavanje

25.05.2012-27.05.2012

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija, Pedagogija