crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 583406

Zbornik radova

Autori: Pavin Ivanec, Tea; Jugović, Ivana; Marušić, Iris
Naslov: Što motivira buduće učiteljice? Provjera modela odabira učiteljske profesije u hrvatskom obrazovnom kontekstu
( What motivates prospective teachers? Testing the FIT-Choice (Factors Influencing Teaching Choice) model in the Croatian educational context )
Izvornik: XVIII. Dani psihologije u Zadru - Sažeci radova / Penezić, Z, Ćubela Adorić V., Ombla J., Slišković, A., Sorić I., Valerjev, P., Vulić-Prtorić, A. (ur.). - Zadar : Odjel za psihologiju, Sveučilište u Zadru , 2012. (ISBN: 978-953-7237-34-9).
Skup: XVIII. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum: Zadar, Hrvatska, 24. - 26. 05. 2012.
Ključne riječi: odabir učiteljske profesije; motivacija; validacija upitnika; zadovoljstvo odabirom profesije
( choice of teaching career; motivation; scale validation; satisfaction with the career choice )
Sažetak:
Području istraživanja motivacije za učiteljsku profesiju često je nedostajalo jasne teorijske konceptualizacije. Oslanjajući se na teoriju očekivanja i vrijednosti (Eccles, 2005), Richardson i Watt (2006) su razvili teorijski model odabira učiteljske profesije. Ključni elementi modela su percepcija vlastitih sposobnosti za poučavanje, intrinzična i utilitarna motivacija, prošla iskustva s učenjem i poučavanjem, percepcija zahtjevnosti, ali i pogodnosti posla, te zadovoljstvo odabirom ove profesije i mogućnost da je netko odabrao učiteljsku profesiju kao „rezervnu“ karijeru. Ciljevi ovog istraživanja bili su provjeriti može li se model odabira učiteljske profesije Richardsona i Watt (2006) generalizirati na hrvatski obrazovni kontekst te validirati Upitnik faktora koji utječu na izbor učiteljske profesije razvijen na australskom uzorku. Također se željelo istražiti najsnažnije motivacijske faktore u odabiru učiteljske profesije, ispitati razlike u motivaciji između studenata kojima je učiteljski studij bio prvi izbor i onih kojima je to bila rezervna opcija te naposljetku istražiti koji elementi modela najbolje objašnjavaju zadovoljstvo odabirom učiteljske profesije. U istraživanju su sudjelovala 374 studenta/ice prve godine učiteljskih fakulteta s tri hrvatska sveučilišta. Upitnik faktora koji utječu na izbor učiteljske profesije sastojao se od 18 subskala. Konfirmatorna faktorska analiza tvrdnji hrvatske verzije Upitnika potvrdila je njegovu konstruktu valjanost nakon ispuštanja 6 tvrdnji koje su imale niske projekcije na željene faktore. Najsnažnijim motivacijskim čimbenicima odabira učiteljske profesije pokazali su se motivacija za rad s djecom i želja za djelovanjem na njihovu budućnost, intrinzična vrijednost poučavanja i mogućnost društvenog doprinosa, dok su osobne vrijednosti poput vremena za obitelj i mobilnosti zanimanja bile manje važne za ovaj profesionalni odabir. Zadovoljstvo odabirom učiteljske profesije najbolje su objasnili društvena utilitarna vrijednost (npr. motivacija za rad s djecom, doprinos društvu), intrinzična vrijednost poučavanja i smatranje učiteljske profesije prvim izborom. Na temelju dobivenih rezultata može se zaključiti da je model odabira učiteljske profesije Richardsona i Watt (2006) primjenjiv za objašnjenje motivacije studenata/ica za odabir učiteljske profesije u hrvatskom društvu.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Projekt / tema: 100-1001677-0880
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: jugovic@idi.hr (jugovic@idi.hr), 12. Lip. 2012. u 10:48 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4