crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 588073

Časopis

Autori: Sindik, Joško; Lukačić, Lana
Naslov: Razvijanje socijalne kompetencije kod djece predškolske dobi – primjena skale procjene
( The development of social competence at preschool aged children - applying estimation scale )
Izvornik: Naša škola (0547-308X) 59 (2012), 229; 29-50
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: odgajatelji; djeca; razlike; povezanosti; pripremljenost za školu
( preschool teachers; differences; correlations; readiness for school )
Sažetak:
Cilj istražiuvanja bio je ispitati postoje li statistički značajne razlike u socijalnoj kompetenciji, s dimenzijama individualna obilježja, vršnjački odnosi i socijalna umijeća, s obzirom na: spol djece, vrtićke grupe, obrazovanje majke i u korištenju pomoći Centra za socijalnu skrb. Uzorak sudionika sačinjavali su roditelji (majke, N=93) djece te njihovi odgajatelji (8 odgajatelja iz četiri odgojne skupine), koji su procjenjivali ukupno 93 djece. Primijenili smo prilagođeni upitnik za mjerenje socijalne kompetencije. Pokazalo se da postoje statistički značajne spolne razlike u dimenzijama socijalne kompetencije vršnjački odnosi i socijalno umijeće, u smjeru veće kompetencije djevojčica Također, postoji statistički značajna razlika u dimenzijama individualna obilježja i socijalno umijeće, između četiri različite vrtićke grupe. Postoji razlika u socijalnoj kompetenciji djece, jedino u dimenziji vršnjački odnosi, s obzirom na obrazovanje majke (djeca majki s visokoškolskim obrazovanjem su socijalno kompetentnija). Postoji statistički značajna razlika među djecom koja koriste pomoć CZSS obzirom na socijalnu kompetenciju, po dimenzijama individualna obilježja i socijalno umijeće, ali ne i u dimenziji vršnjački odnosi. Postoje statistički značajne pozitivne povezanosti u odrastanju s većim brojem braće i sestara i socijalne kompetencije, u odnosu na sve njene dimenzije. Također, sve su povezanosti statistički značajne i pozitivne povezanosti između zadovoljstva životom majke i sve tri dimenzije socijalne kompetencije.
Projekt / tema: 196-1962766-2751
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija
URL cjelovitog teksta:
Google Scholar: Razvijanje socijalne kompetencije kod djece predškolske dobi – primjena skale procjene
Upisao u CROSBI: jsindik@inantro.hr (jsindik@inantro.hr), 17. Srp. 2012. u 14:34 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4