Razvijanje socijalne kompetencije kod djece predškolske dobi – primjena skale procjene (CROSBI ID 185328)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Sindik, Joško ; Lukačić, Lana
hrvatski
Razvijanje socijalne kompetencije kod djece predškolske dobi – primjena skale procjene
Cilj istražiuvanja bio je ispitati postoje li statistički značajne razlike u socijalnoj kompetenciji, s dimenzijama individualna obilježja, vršnjački odnosi i socijalna umijeća, s obzirom na: spol djece, vrtićke grupe, obrazovanje majke i u korištenju pomoći Centra za socijalnu skrb. Uzorak sudionika sačinjavali su roditelji (majke, N=93) djece te njihovi odgajatelji (8 odgajatelja iz četiri odgojne skupine), koji su procjenjivali ukupno 93 djece. Primijenili smo prilagođeni upitnik za mjerenje socijalne kompetencije. Pokazalo se da postoje statistički značajne spolne razlike u dimenzijama socijalne kompetencije vršnjački odnosi i socijalno umijeće, u smjeru veće kompetencije djevojčica Također, postoji statistički značajna razlika u dimenzijama individualna obilježja i socijalno umijeće, između četiri različite vrtićke grupe. Postoji razlika u socijalnoj kompetenciji djece, jedino u dimenziji vršnjački odnosi, s obzirom na obrazovanje majke (djeca majki s visokoškolskim obrazovanjem su socijalno kompetentnija). Postoji statistički značajna razlika među djecom koja koriste pomoć CZSS obzirom na socijalnu kompetenciju, po dimenzijama individualna obilježja i socijalno umijeće, ali ne i u dimenziji vršnjački odnosi. Postoje statistički značajne pozitivne povezanosti u odrastanju s većim brojem braće i sestara i socijalne kompetencije, u odnosu na sve njene dimenzije. Također, sve su povezanosti statistički značajne i pozitivne povezanosti između zadovoljstva životom majke i sve tri dimenzije socijalne kompetencije.
odgajatelji; djeca; razlike; povezanosti; pripremljenost za školu
nije evidentirano
engleski
The development of social competence at preschool aged children - applying estimation scale
nije evidentirano
preschool teachers; differences; correlations; readiness for school
nije evidentirano