Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Konstrukcija skale procjene dispozicija stilova učenja za djecu predškolske dobi (CROSBI ID 185333)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Sindik, Joško ; Miljak, Tomislav ; Đunđenac, Ranka Konstrukcija skale procjene dispozicija stilova učenja za djecu predškolske dobi // Medica Jadertina, 42 (2012), 1-2; 13-31

Podaci o odgovornosti

Sindik, Joško ; Miljak, Tomislav ; Đunđenac, Ranka

hrvatski

Konstrukcija skale procjene dispozicija stilova učenja za djecu predškolske dobi

Dispozicije stilova učenja određuju načine kako djelujemo u svijetu koji nas okružuje, kako ćemo nešto napraviti, kako ćemo komunicirati i kako ćemo nešto naučiti. Konstruirali smo mjerni instrument za procjenu dispozicija učenja predškolskoga djeteta. Glavni cilj istraživanja bila je preliminarna provjera upotrebljivosti skale procjene dispozicija stilova učenja. U ispitivanju smo koristili prigodni uzorak od ukupno 135 djece predškolske dobi (69 djevojčica i 66 dječaka), redovitih polaznika dječjeg vrtića, dobnog raspona od četvrte do sedme godine života. Odgojiteljice su svako dijete procjenjivale primjenom skale procjene dispozicija stilova učenja. Kako bismo utvrdili strukturu dimenzija u osnovi različitih skupova varijabli istraživanja, koristili smo metodu glavnih komponenata. Utvrdili smo čestice koje zadovoljavajuće saturiraju svaku latentnu dimenziju skale, a odgovaraju svakoj od pet dispozicija stilova učenja: kretanje, organiziranje, otkrivanje, interakcija, te stvaranje. Također, pronašli smo i statistički značajne pozitivne povezanosti između dispozicija otkrivanja s kretanjem i organiziranjem, te interakcije s organiziranjem, kao i negativne korelacije između dispozicije kretanja s interakcijom i stvaranjem. Spolne razlike u zastupljenosti pojedinih dispozicija stilova učenja pronašli smo u dispoziciji kretanja (veći rezultati dječaka), te u dispozicijama organiziranja i interakcije (veći rezultati djevojčica).

dispozicije stilova učenja; mjerni instrument; latentne dimenzije

nije evidentirano

engleski

Construction of the Disposition of learning styles rating scale for preschool children

nije evidentirano

dispositions of learning styles; measuring instrument; latent dimensions

nije evidentirano

Podaci o izdanju

42 (1-2)

2012.

13-31

objavljeno

0351-0093

1848-817X

Povezanost rada

Psihologija, Pedagogija

Indeksiranost