crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 588663

Disertacija

Autor: Runjić, Katarina
Naslov: Motivacija i interesi učenica različitih generacija srednjih škola u Zagrebu za tjelesno i zdravstveno područje
( Motivation and Interests female students different generations secundary schools in Zgareb for physical and health area )
Vrsta: doktorska disertacija
Fakultet: Kineziološki fakultet
Sveučilište: Sveučilište u Zagrebu
Mjesto: Zagreb
Datum: 23.7.
Godina: 2012
Stranica: 156
Mentor: Prskalo, Ivan
Ključne riječi: motivacija; interesi; nastava tjelesne i zdravstvene kulture; učenice srednje škole; deskriptivna statistika
( motivation; interests; teaching physical and health education; female secondary school students; descriptive statistics )
Sažetak:
U svrhu istraživanja motivacije i interesa kod učenica različitih generacija srednjih škola za tjelesno i zdravstveno područje korišten je „Upitnik za motivaciju, interese i stavove „MIS““. Istraživanje je provedeno na ukupno 1432 učenice trećih razreda srednjih škola grada Zagreba u dva dijela: prvi put 1973. kada je sudjelovalo 713, te 2007. kada je sudjelovalo 719 učenica. Ispitivanjem pouzdanosti mjernog instrumenta dolazimo do zaključka da sve motivacijske skale imaju zadovoljavajuće mjere pouzdanosti i da su te mjere podjednake na oba uzorka mjerenja. Inicijalno su izračunati deskriptivni parametri deskriptivnim statističkim metodama, testiran je normalitet distribucija za svaku česticu za svaku skalu te su izračunate osnovne metrijske karakteristike i koeficijent pouzdanosti Cronbach α za uzorak. Rezultati ukazuju kako učenice iz 1973. godine pokazuju veći interes za bavljenjem košarkom, rukometom, trčanjem, skokovima, bacanjem, plivanjem, vježbama oblikovanja, vježbama na tlu, vježbama na spravama, narodnim kolima i ritmikom, dok učenice iz 2007. pokazuju veći interes za penjanjem na nastavi Tjelesne i zdravstvene kulture. Učenice trećih razreda srednjih škola iz 1973. godine se ne razlikuju u interesima za bavljenjem odbojkom od učenica iz 2007. godine na nastavi Tjelesne i zdravstvene kulture. Učenice koje su pohađale treći razred srednje škole 1973. razlikuju se u interesima za sportovima koje inače vole: atletici, gimnastici, ritmici, košarci, plivanju, veslanju, skijanju, skijaškim skokovima, judu, tenisu i stolnom tenisu, te za razliku od učenica iz 2007. više vole atletiku, gimnastiku, ritmiku, košarku, plivanje, veslanje, skijanje, skijaške skokove, judo, tenis i stolni tenis. Učenice trećih razreda srednjih škola iz 1973. godine se ne razlikuju u interesu za odbojkom kao sportom koji inače vole od učenica iz 2007. godine. Učenice koje su pohađale treći razred srednje škole 1973. godine značajno se razlikuju u interesu za bavljenjem atletikom, gimnastikom, ritmikom, košarkom, plivanjem, veslanjem, judom, tenisom, stolnim tenisom i skijanjem kao sportovima kojima bi se inače željele baviti od učenica koje su pohađale treći razred srednje škole 2007. godine. Učenice iz 1973. godine bi se naročito više željele baviti atletikom, gimnastikom, ritmikom, košarkom, plivanjem, veslanjem, judom, tenisom, stolnim tenisom i skijanjem nego učenice iz 2007. godine. Učenice koje su pohađale treći razred srednje škole 1973. se ne razlikuju u odbojci kao sportu kojim se žele naročito baviti od učenica koje su pohađale treći razred srednje škole 2007. godine. Učenice koje su pohađale treći razred srednje škole 1973. godine značajno se razlikuju u motivima Zdravlje kao motiv, Ocjena kao motiv, Nastavnica kao motiv, Vršnjaci kao motiv Roditelji kao motiv, Socijalni ugled kao motiv, Prisila kao motiv, Sportska uspješnost kao motiv, Užitak kao motiv i Općenito sportska uspješnost kao motiv za uključivanjem u vježbanje na nastavi Tjelesne i zdravstvene kulture od učenica koje su pohađale treći razred 2007. godine. Učenice iz 1973. godine iskazuju više Zdravlje kao motiv, Socijalni ugled kao motiv, Sportsku uspješnost kao motiv i Užitak kao motiv od učenica iz 2007. godine. Učenice iz 2007. godine iskazuju više Ocjenu kao motiv, Nastavnicu kao motiv, Vršnjake kao motiv, Roditelje kao motiv, Prisilu kao motiv i Općenitu sportsku uspješnost kao motiv. Učenice koje su pohađale treći razred srednje škole 1973. godine se ne razlikuju u motivu Ljepota kao motiv od učenica koje su pohađale srednju školu 2007. godine. Ovo istraživanje, osim što obuhvaća vrlo veliki uzorak, analizira razlike u uvjetima velikih društvenih ekonomskih i drugih promjena u velikom vremenskom razmaku (oko 35 godina). Zbog svega toga, znanstveni i stručni doprinos rada je vrlo velik. Vrijednosti prikupljenih podataka omogućuju i daljnje ekstenzivne i relevantne analize, koje još dalje mogu omogućiti značaj za društveno i stručno validiranje te vrednovanje nastavnih programa Tjelesne i zdravstvene kulture i općih uvjeta provođenja nastave Tjelesne i zdravstvene kulture s učenicama srednjih škola.
Projekt / tema: 227-2271694-1696
Izvorni jezik: HRV
Znanstvena područja:
Pedagogija
Upisao u CROSBI: iprskalo@ufzg.hr (iprskalo@ufzg.hr), 23. Srp. 2012. u 17:06 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4