crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 588713

Poglavlje/Rad u knjizi

Autori: Pavleković, Ivana; Duvnjak, Ivana; Krampač-Grljušić, Aleksandra
Naslov: Prilagodbe nastavnih jedinica iz matematike za učenike s teškoćama u redovnom školskom sustavu
( Adaptation of teaching units in mathematics for pupils with disabilities in the regular school system )
Knjiga: The Third International Scientific Colloquium Mathematics and Children : The Math Teacher : monography
Urednik/ci: Pavleković, Margita
Izdavač: Element
Grad: Zagreb
Godina: 2011
Raspon stranica:: 462-469
ISBN: 978-953-197-578-0
Ključne riječi: devet načina prilagodbe, matematika, učenici s teškoćama
( nine ways of adjustment, mathematics, students with disabilities )
Sažetak:
Dječja prava i inkluzivno obrazovanje predstavljaju temu koja ima mogućnost povećati značenje, moć i prava u obrazovanju (Hart i sur., 2001). Današnje vlade preuzimaju odgovornost za obrazovanje sve djece. Posebna pozornost usmjerena je na sposobnosti i potrebe djece kroz individualizirane pristupe, prilagođene ili posebne programe poučavanja uz neizostavnu ulogu roditelja sve djece i aktivno sudjelovanje suučenika u školi radi promicanja prava na kurikul(um) usmjeren na učenika (Garner i Dietz, 1996). U hrvatskim se školama posljednjih tridesetak godina na različite načine izrađuju i primjenjuju prilagođeni programi i individualizirani postupci.“Prilagođeni program“ je program primjeren osnovnim karakteristikama teškoće u razvoju djeteta, a u pravilu podrazumijeva smanjivanje intenziteta i ekstenziteta pri odabiru nastavnih sadržaja obogaćenih specifičnim metodama, sredstvima i pomagalima. Prilagođeni program izrađuje učitelj u suradnji s defektologom odgovarajuće specijalnosti s trajnim ili povremenim uključivanjem u rehabilitacijske programe specijaliziranih organizacija (Pravilnik o osnovnoškolskom odgoju i obrazovanju učenika s teškoćama u razvoju, NN, 23/1991). Svaka prilagodba koja služi svojoj svrsi, a to je da učenik ili učenica s teškoćama u inkluzivnom razrednom odjelu sa svojim vršnjacima ima priliku i mogućnost kroz individualni pristup razviti svoje vještine i znanja i osposobiti se za sljedeći stupanj školovanja ili zaposlenje, jest dobra prilagodba. U ovom radu bit će opisano devet načina prilagodbi (Deschenes, Ebeling i Sprague, 1994). Objasnit ćemo na što se svaka pojedina prilagodba odnosi, a zatim navesti primjere za svaku vrstu prilagodbe koja se može provesti u matematici. Planiranje u odgojno obrazovnom sustavu nije doseglo zadovoljavajuću razinu te su potrebne promjene u planiranju rada za djecu s posebnim obrazovnim potrebama.
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Stručni
Znanstvena područja:
Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Upisao u CROSBI: iduvnjak@ffos.hr (iduvnjak@ffos.hr), 24. Srp. 2012. u 10:57 sati
Napomene:
Rad je u cijelosti indeksiran u najvećoj svjetskoj digitalnoj bazi istraživanja Education Resources Information Center (ERIC). Stoga je pretraživ i dostupan preko Centra za online baze podataka u Hrvatskoj.



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4