Evaluacija provedbe nastavnog plana i programa tjelesne i zdravstvene kulture u osnovnoj školi (CROSBI ID 373323)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Šumanović, Mara
Viskić - Štalec, Nataša ; Prskalo, Ivan
hrvatski
Evaluacija provedbe nastavnog plana i programa tjelesne i zdravstvene kulture u osnovnoj školi
Cilj je istraživanja bio evaluirati provedbu nastavnog plana i programa tjelesne i zdravstvene kulture osnovnih škola Osijeka i Osječko-baranjske županije Republike Hrvatske. Posebnim anketnim upitnicima ispitani su stavovi 202 učitelja razredne nastave, 89 učitelja tjelesne i zdravstvene kulture županije te stavovi 332 učenika četvrtog i 315 učenika osmog razreda grada Osijeka. Učitelji su vrednovali propisani plan i program, nastavu i nastavne ishode, a učenici odnos prema predmetu, nastavi i ishodima. Provjerom deskriptivnih pokazatelja i mjernih karakteristika te komponentnim analizama sa PB kriterijem i varimax transformacijama analizirani su podskupovi čestica upitnika. Izolirane su latentne dimenzije poslužile kao varijable evaluacije nastavnog plana i programa. Upotrijebljene su i u jednofaktorskim analizama varijance (MANOVA) s univarijatnim testovima razlika, kojima su provjereni stavovi ispitanika podijeljenih u kategorije nominalnih varijabla (za učitelje socio-demografska obilježja i uvjeti rada, a za učenike samo socio-demografska obilježja). Učitelji razredne nastave smatraju nastavu usklađenom s planom i programom, suvremenu, korisnu i zanimljivu. Ciljevi, zadaće i sadržaji su opsežni, neostvarivi u složenom sustavu tradicionalne nastave - stoga zahtijevaju promjenu. Učitelji tjelesne i zdravstvene kulture ističu opsežnost i suvremenost programa. Učenicima je predmet omiljen, u većoj mjeri primjeren dječacima. Opsežni ciljevi, zadaće i sadržaji programa za obje razine nastavnog programa (četvrti i osmi razred) slabije se realiziraju ; posljedica su nerealno visoke ocjene u predmetu. Učenicima i četvrtog i osmog razreda je predmet, zanimljiv i koristan, posebno onima u četvrtom razredu te naročito dječacima. Za obje razine programa predlaže se cilj, zadatke i sadržaje uskladiti s mogućnostima provedbe nastave, osobito s fondom sati i kompetencijama učitelja.
Tjelesna i zdravstvena kultura; osnovna škola; nastavni plani i program; učenici; nastavnici; stavovi
nije evidentirano
engleski
Curriculum evaluation of primary school physical education
nije evidentirano
Physical education; primary school; curriculum pupils; teachers; attitudes
nije evidentirano
Podaci o izdanju
267
12.07.2012.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Kineziološki fakultet u Zagrebu
Zagreb