crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 592951

Zbornik radova

Autori: Špelić, Aldo; Zuliani, Đeni; Krizmanić Morena
Naslov: Socijalizacija učenika s posebnim potrebama u razrednim sredinama
( Socialization of pupils with special needs in class environments )
Izvornik: Monografija. Međunarodni znanstveni skup. Škola po mjeri / Kadum, Vladimir (ur.). - Pula, Medulin : Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Odjel za obrazovanje učitelja i odgojitelja , 2009. 175-195 (ISBN: 978-953-7498-24-5).
Skup: Međunarodni znanstveni skup Deseti dani Mate Demarina "Škola po mjeri"
Mjesto i datum: Pula, Medulin, Hrvatska, 24-25. 04.2009.
Ključne riječi: djeca s posebnim potrebama; socijalizacija; empatija; prosocijalnost
( children with special needs; socialization; empathy; prosociality )
Sažetak:
Uključivanje djece s posebnim potrebama u redovne školske ustanove sve više je prisutno u našem društvu što određuje naš interes za istraživanje procesa socijalizacije te djece u njihovim razrednim sredinama. Cilj je ovog istraživanja bio ispitati (1) uspješnost djece s posebnim potrebama u njihovim razrednim sredinama tijekom početnog osnovnoškolskog obrazovanja i (2) ulogu razine prosocijalnog ponašanja i empatije ostalih učenika u tom događanju. U istraživanje su uključena jedan treći i tri četvrta razreda osnovnih škola u kojima su bili uključeni učenici s posebnim potrebama. Ukupni uzorak (N = 60) sačinjavaju učenici četiri razreda među kojima su i četiri učenika s posebnim potrebama i ostali učenici. Dobiveni rezultati ukazuju na lošu socijalizaiju učenika s posebnim potrebama u razrednim sredinama. Sva četiri učenika predstavljaju u svojim razredima "zvjezde odbijanja". Analizom pojedinih slučajeva dobiven je uvid o različitim modelima razrješavanja problema socijalizacije. U ispitivanju problema socijalnog neprihvaćanja učenika s posebnim potrebama dobiveni rezultati pokazuju da prosocijalnost ostalih učenika u njihovim razrednim okruženjima ne predstavlja značajnu varijablu. Empatijska briga se pokazala značajnom varijablom, odnosno učenici koji odbijaju odnos s učenicima s posebnim potrebama pokazuju značajno nižu razinu empatijske brige u odnosu na ostale.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Cjeloviti rad (više od 1500 riječi)
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija
URL Internet adrese: https://www.researchgate.net/publication/257366549_SOCIJALIZACIJA_UENIKA_S_POSEBNIM_POTREBAMA_U_RAZREDNIM_SREDINAMA
Upisao u CROSBI: djzulian@ffzg.hr (djzulian@ffzg.hr), 14. Ruj. 2012. u 10:40 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4