Socijalizacija učenika s posebnim potrebama u razrednim sredinama (CROSBI ID 589375)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Špelić, Aldo ; Zuliani, Đeni ; Krizmanić Morena
hrvatski
Socijalizacija učenika s posebnim potrebama u razrednim sredinama
Uključivanje djece s posebnim potrebama u redovne školske ustanove sve više je prisutno u našem društvu što određuje naš interes za istraživanje procesa socijalizacije te djece u njihovim razrednim sredinama. Cilj je ovog istraživanja bio ispitati (1) uspješnost djece s posebnim potrebama u njihovim razrednim sredinama tijekom početnog osnovnoškolskog obrazovanja i (2) ulogu razine prosocijalnog ponašanja i empatije ostalih učenika u tom događanju. U istraživanje su uključena jedan treći i tri četvrta razreda osnovnih škola u kojima su bili uključeni učenici s posebnim potrebama. Ukupni uzorak (N = 60) sačinjavaju učenici četiri razreda među kojima su i četiri učenika s posebnim potrebama i ostali učenici. Dobiveni rezultati ukazuju na lošu socijalizaiju učenika s posebnim potrebama u razrednim sredinama. Sva četiri učenika predstavljaju u svojim razredima "zvjezde odbijanja". Analizom pojedinih slučajeva dobiven je uvid o različitim modelima razrješavanja problema socijalizacije. U ispitivanju problema socijalnog neprihvaćanja učenika s posebnim potrebama dobiveni rezultati pokazuju da prosocijalnost ostalih učenika u njihovim razrednim okruženjima ne predstavlja značajnu varijablu. Empatijska briga se pokazala značajnom varijablom, odnosno učenici koji odbijaju odnos s učenicima s posebnim potrebama pokazuju značajno nižu razinu empatijske brige u odnosu na ostale.
djeca s posebnim potrebama; socijalizacija; empatija; prosocijalnost
nije evidentirano
engleski
Socialization of pupils with special needs in class environments
nije evidentirano
children with special needs; socialization; empathy; prosociality
nije evidentirano
Podaci o prilogu
175-195.
2009.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Monografija. Međunarodni znanstveni skup. Škola po mjeri
Kadum, Vladimir
Pula : Medulin: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli
978-953-7498-24-5
Podaci o skupu
Međunarodni znanstveni skup Deseti dani Mate Demarina Škola po mjeri
predavanje
24.04.2009-25.04.2009
Pula, Hrvatska