Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Socijalizacija učenika s posebnim potrebama u razrednim sredinama (CROSBI ID 589375)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Špelić, Aldo ; Zuliani, Đeni ; Krizmanić Morena Socijalizacija učenika s posebnim potrebama u razrednim sredinama // Monografija. Međunarodni znanstveni skup. Škola po mjeri / Kadum, Vladimir (ur.). Pula : Medulin: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, 2009. str. 175-195

Podaci o odgovornosti

Špelić, Aldo ; Zuliani, Đeni ; Krizmanić Morena

hrvatski

Socijalizacija učenika s posebnim potrebama u razrednim sredinama

Uključivanje djece s posebnim potrebama u redovne školske ustanove sve više je prisutno u našem društvu što određuje naš interes za istraživanje procesa socijalizacije te djece u njihovim razrednim sredinama. Cilj je ovog istraživanja bio ispitati (1) uspješnost djece s posebnim potrebama u njihovim razrednim sredinama tijekom početnog osnovnoškolskog obrazovanja i (2) ulogu razine prosocijalnog ponašanja i empatije ostalih učenika u tom događanju. U istraživanje su uključena jedan treći i tri četvrta razreda osnovnih škola u kojima su bili uključeni učenici s posebnim potrebama. Ukupni uzorak (N = 60) sačinjavaju učenici četiri razreda među kojima su i četiri učenika s posebnim potrebama i ostali učenici. Dobiveni rezultati ukazuju na lošu socijalizaiju učenika s posebnim potrebama u razrednim sredinama. Sva četiri učenika predstavljaju u svojim razredima "zvjezde odbijanja". Analizom pojedinih slučajeva dobiven je uvid o različitim modelima razrješavanja problema socijalizacije. U ispitivanju problema socijalnog neprihvaćanja učenika s posebnim potrebama dobiveni rezultati pokazuju da prosocijalnost ostalih učenika u njihovim razrednim okruženjima ne predstavlja značajnu varijablu. Empatijska briga se pokazala značajnom varijablom, odnosno učenici koji odbijaju odnos s učenicima s posebnim potrebama pokazuju značajno nižu razinu empatijske brige u odnosu na ostale.

djeca s posebnim potrebama; socijalizacija; empatija; prosocijalnost

nije evidentirano

engleski

Socialization of pupils with special needs in class environments

nije evidentirano

children with special needs; socialization; empathy; prosociality

nije evidentirano

Podaci o prilogu

175-195.

2009.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Monografija. Međunarodni znanstveni skup. Škola po mjeri

Kadum, Vladimir

Pula : Medulin: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli

978-953-7498-24-5

Podaci o skupu

Međunarodni znanstveni skup Deseti dani Mate Demarina Škola po mjeri

predavanje

24.04.2009-25.04.2009

Pula, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija, Pedagogija