crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 592980

Časopis

Autori: Špelić, Aldo; Zuliani, Đeni
Naslov: Uloga empatije u socijalizaciji djece s teškoćama u razrednim sredinama
( Role of Empathy in Socialization of Children with Disabilities in the Classroom )
Izvornik: Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 47 (2011), 2; 96-108
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: obrazovna integracija; učenici s teškoćama; empatija; sociometrijski status
( educational integration; students with disabilities; empathy; sociometric status )
Sažetak:
Potaknuti istraživanjima o pozitivnim posljedicama uključivanja djece s teškoćama u redovnu razrednu nastavu za ostale učenike tipičnog razvoja u ovom smo istraživanju ispitali 1) postoji li razlika u empatiji učenika koji su pohađali nastavu u istom razrednom odjeljenju s učenicima s teškoćama tijekom tri ili četiri godine i onih učenika koji nisu imali takvo iskustvo ; 2) kolika je prihvaćenost/neprihvaćenost učenika s teškoćama u njihovim razrednim sredinama i postoji li razlika u empatiji učenika tipičnog razvoja s obzirom na prihvaćanje/neprihvaćanje učenika s teškoćama ; te 3) razlikuju li se učenici tipičnog razvoja, odabrani od strane učenika s teškoćama, u empatijskim karakteristikama. Istraživanje se provodilo u jednom III i dva IV razreda osnovne škole (N=41) u kojima su bili uključeni učenici s teškoćama i u jednom III i dva IV razreda (N=42) u kojima nisu bili uključeni učenici s teškoćama. Rezultati, dobiveni na našem uzorku, pokazuju da (1) učenici u čijim su razredima bili uključeni učenici s teškoćama imaju značajno nižu razinu empatije u odnosu na učenike koji nisu imali takvo iskustvo, zatim (2) da učenici s teškoćama u njihovim razredima predstavljaju ‘zvijezde odbijanja’ i da učenici koji ne prihvaćaju učenike s teškoćama pokazuju značajno nižu razinu empatije u odnosu na ostale, te (3) pokazuju li učenici, koje su učenici s teškoćama odabrali, značajno nižu razinu empatije u odnosu na ostale. Ovi rezultati, koji ukazuju da je uključivanje učenika s teškoćama u redovne razredne sredine sa sobom donijelo specifične probleme u socijalizaciji kao i u razvoju empatije kod tipičnih učenika i jednako tako učenika s teškoćama, obrazloženi su nedostatkom prethodne pripreme i obrazovanja obju skupina učenika, koji bi omogućili pozitivan ishod obrazovne integracije.
Izvorni jezik: HRV
Rad je indeksiran u
bazama podataka:
Scopus
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Kliničke medicinske znanosti,Psihologija,Pedagogija
URL Internet adrese: https://www.researchgate.net/publication/257365624_PREPARATION_OF_AN_AUTISTIC_CHILD_FOR_SCHOOL
URL cjelovitog teksta:
Google Scholar: Uloga empatije u socijalizaciji djece s teškoćama u razrednim sredinama
Upisao u CROSBI: djzulian@ffzg.hr (djzulian@ffzg.hr), 14. Ruj. 2012. u 11:12 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4