Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Socijalizacija djeteta s mentalnom retardacijom u predškolskoj ustanovi (CROSBI ID 186259)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Zuliani, Đeni ; Juričić, Ivana Socijalizacija djeteta s mentalnom retardacijom u predškolskoj ustanovi // Metodički obzori/Methodological horizons, 7(1) (2011), 14; 649-663

Podaci o odgovornosti

Zuliani, Đeni ; Juričić, Ivana

hrvatski

Socijalizacija djeteta s mentalnom retardacijom u predškolskoj ustanovi

Potaknute idejom o važnosti procesa socijalizacije u cjelokupnom razvoju djece s mentalnom retardacijom cilj je ovog rada ispitati na koji način djeca sa različitim stupnjevima mentalne retardacije razvijaju svoje socijalne vještine i adaptivne sposobnosti u sklopu dobro strukturiranog programa rada. Opservacija, provedena u odgojnoj skupini djece predškolske dobi, uključuje ukupno 4 djece, po jedno dijete s lakom i umjerenom mentalnom retardacijom i dvoje djece s teškom mentalnom retardacijom. Program rada u koji su djeca uključena obuhvaca niz aktivnosti koje potiču adapativne funkcije (hranjenje, oblačenje i održavanje higijene) i aktivnosti koje poticu socijalizaciju djece (slobodna igra, aktivnosti „ja i slika“, i „djeca – prijatelji prometa“ te slavljenje rođendana. Rezultati opservacije ukazuju da će ponašanje, socijalne vještine, sudjelovanje u aktivnostima i njihovo razumijevanje, samostalnost te načini reagiranja i komuniciranja djece ovisiti o stupnju mentalne retardacije. Medutim, usporedba djece s lakom i umjerenom mentalnom retardacijom ne pokazuje razlike u njihovim adaptivnim sposobnostima, odabiru igre i načinu sudjelovanja. Uočavaju se razlike u složenijim aktivnostima te u načinu reagiranja i komuniciranja. Ovi rezultati naglašavaju važnost dobro strukturiranog, dugotrajnog programa koji uključuje razvoj adaptivnih sposobnosti i socijalizacije kako bi djeca s mentalnom retardacijom predškolske dobi razvili potrebnu samostalnost i socijalne vještine u cilju kasnije integracije u redovne osnovne škole.

Socijalizacija; Adaptivne sposobnosti; djeca s mentalnom retardacijom; Program rada

nije evidentirano

engleski

Socialization of children with mental retardation in preschool institution

nije evidentirano

socialization; daily living skills; children with mental retardation; curriculum

nije evidentirano

Podaci o izdanju

7(1) (14)

2011.

649-663

objavljeno

1846-1484

1848-8455

Povezanost rada

Psihologija, Pedagogija