crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 592982

Časopis

Autori: Zuliani, Đeni; Juričić, Ivana
Naslov: Socijalizacija djeteta s mentalnom retardacijom u predškolskoj ustanovi
( Socialization of children with mental retardation in preschool institution )
Izvornik: Metodički obzori (1846-1484) 7(1) (2011), 14; 649-663
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: Socijalizacija; Adaptivne sposobnosti; djeca s mentalnom retardacijom; Program rada
( socialization; daily living skills; children with mental retardation; curriculum )
Sažetak:
Potaknute idejom o važnosti procesa socijalizacije u cjelokupnom razvoju djece s mentalnom retardacijom cilj je ovog rada ispitati na koji način djeca sa različitim stupnjevima mentalne retardacije razvijaju svoje socijalne vještine i adaptivne sposobnosti u sklopu dobro strukturiranog programa rada. Opservacija, provedena u odgojnoj skupini djece predškolske dobi, uključuje ukupno 4 djece, po jedno dijete s lakom i umjerenom mentalnom retardacijom i dvoje djece s teškom mentalnom retardacijom. Program rada u koji su djeca uključena obuhvaca niz aktivnosti koje potiču adapativne funkcije (hranjenje, oblačenje i održavanje higijene) i aktivnosti koje poticu socijalizaciju djece (slobodna igra, aktivnosti „ja i slika“, i „djeca – prijatelji prometa“ te slavljenje rođendana. Rezultati opservacije ukazuju da će ponašanje, socijalne vještine, sudjelovanje u aktivnostima i njihovo razumijevanje, samostalnost te načini reagiranja i komuniciranja djece ovisiti o stupnju mentalne retardacije. Medutim, usporedba djece s lakom i umjerenom mentalnom retardacijom ne pokazuje razlike u njihovim adaptivnim sposobnostima, odabiru igre i načinu sudjelovanja. Uočavaju se razlike u složenijim aktivnostima te u načinu reagiranja i komuniciranja. Ovi rezultati naglašavaju važnost dobro strukturiranog, dugotrajnog programa koji uključuje razvoj adaptivnih sposobnosti i socijalizacije kako bi djeca s mentalnom retardacijom predškolske dobi razvili potrebnu samostalnost i socijalne vještine u cilju kasnije integracije u redovne osnovne škole.
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija
URL cjelovitog teksta:
Google Scholar: Socijalizacija djeteta s mentalnom retardacijom u predškolskoj ustanovi
Upisao u CROSBI: djzulian@ffzg.hr (djzulian@ffzg.hr), 14. Ruj. 2012. u 11:24 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4