crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 593040

Zbornik radova

Autori: Zuliani, Đeni; Matić, Martina; Keteleš Vedrana
Naslov: Poticanje kreativnosti u nastavi informatike
( Encouraging creativity when teaching computer science )
Izvornik: Didaktički izazovi/ Didactic challenges. Međunarodna znanstvena konferencija/International Scientific Conference / Anđelka Peko (ur.). -
Skup: Didaktički izazovi. Međunarodna znanstvena konferencija
Mjesto i datum: Slavonski Brod, Hrvatska, 24.-25.05.2012.
Ključne riječi: Kreativnost; Informatika; Računala; Škola; Informatički programi
( creativity; computer science; computers; computer software )
Sažetak:
U današnje vrijeme koristimo različite vrste tehnologija u svakodnevnom životu i radu. Jedno od najvažnijih i najčešće korištenih tehnoloških izuma jest računalo. Ono ima veliku važnost u obrazovanju jer njegovo pravilno korištenje utječe na kvalitetu obrazovanja, odnosno učenja i poučavanja i samim time omogućava bolje ishode učenja. Na taj način djeca imaju novi pristup području kreativnosti. Kada govorimo o kreativnosti tada mislimo na misaone procese kojima pojedinac na orginalan način dolazi do rješenja, ideja, teorija ili proizvoda. Kreativnost se kod pojedinaca razlikuje u njezinom omjeru. Smatra se da je kreativnost vještina koja se vježba i razvija kao i svaka druga vještina, te iz tog razloga veliku ulogu u njezinom razvoju ima sam nastavnik. Kada u nastavi stavimo u odnos kreativnost i informatiku, točnije računalo, dobijamo novi pristup učenju, odnosno novi način razvijanja kreativnosti. Osnovni cilj ovog istraživanja je utvrditi da li se korištenjem računala u nastavi informatike razvija dječja kreativnost pri čemu u tom procesu ključnu ulogu ima kreativnost nastavnika. Dva su osnovna aspekta kojim se može definirati kreativnost nastavnika. Prvi se odnosi na samu kreativnost nastavnika, dok drugi aspekt predstavlja način na koji tu kreativnost nastavnik dalje prosljeđuje na učenike. Istraživanje je provedeno u osnovnim školama na području Istarske županije, a ispitanici su nastavnici informatike. U svrhu ovog istraživanja izrađen je upitnik koji obuhvaća tvrdnje za samoprocjenu nastavnika o vlastitoj kreativnosti, načinu na koji je prosljeđuje na učenike te procjenu korištenja informatičkih programa u svrhu razvoja kreativnosti kod učenika. Kreativnost je vještina koja se može poticati i razvijati na različite načine uz pomoć mnogobrojnih didaktičkih pomagala. Rezultati ovog istraživanja pokazali su da je jedan od tih načina upravo i korištenje računala. Na taj način učenik ima priliku širiti svoje znanje na nove i kreativnije načine. Dakle, suvremene strategije, pod kojima u ovome radu mislimo na računalo, omogućuju učenicima slobodniju organizaciju i pristup učenju. Pokazalo se da važnu ulogu u razvoju kreativnosti ima nastavnik odnosno njegov pristup u poučavanju kojim potiče učenike na kreativne i originalne ideje i rješenja. Zaključno možemo reći da je korištenje računala u nastavi zanimljiv pristup u učenju koji omogućava učenicima stvaranje novih ideja i rješenja što potiče njihovu kreativnost. Osim naglaska na važnost nastavničkih aspekata kreativnosti, dobiveni rezultati upućuju na ideju da bi se korištenjem računala u drugim nastavnim predmetima, stvaranjem korelacija i povezivanjem informatike i ostalih predmeta omogućilo učenicima smisleno povezivanje gradiva, produbljivanje stečenog znanja u obliku teorije i prakse, čime bi se osim kreativnosti poticala motivacija, ali i druga umijeća.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Informacijske i komunikacijske znanosti,Psihologija,Pedagogija
Upisao u CROSBI: djzulian@ffzg.hr (djzulian@ffzg.hr), 14. Ruj. 2012. u 13:37 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4