Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Izvori stresa u radu nastavnika u visokom obrazovanju (CROSBI ID 186336)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Slišković, Ana ; Maslić Seršić, Darja ; Burić, Irena Izvori stresa u radu nastavnika u visokom obrazovanju // Psihologijske teme, 21 (2012), 1; 83-103

Podaci o odgovornosti

Slišković, Ana ; Maslić Seršić, Darja ; Burić, Irena

hrvatski

Izvori stresa u radu nastavnika u visokom obrazovanju

Cilj je istraživanja bio utvrditi izvore stresa u radu sveučilišnih nastavnika zaposlenih u Hrvatskoj te konstruirati upitnik koji bi omogućio kvantitativne studije u ovom području. Kvalitativno je istraživanje čiji je cilj bio utvrditi izvore stresa u radu provedeno na prigodnom uzorku 34 visokoškolska nastavnika u različitim zvanjima (suradničkim i znanstveno-nastavnim) zaposlenima na dvanaest fakulteta Sveučilišta u Zagrebu i Splitu. Metodom smo vođenih grupnih diskusija identificirale 125 karakterističnih izvora stresa u radu koji su logično kategorizirani u devet sadržajnih skupina. Na temelju smo kvalitativne studije konstruirale Upitnik izloženosti stresu u radu za sveučilišne nastavnike (ISR-SN) te ga primijenile na uzorku nastavnika (N=388) triju hrvatskih sveučilišta. Nakon provedenih postupaka konfirmatorne faktorske analize konačna verzija upitnika sadrži 68 čestica koje definiraju sedam latentnih dimenzija izvora stresa: Nastava i studenti, Posljedice provedbe Bolonjske reforme, Znanstveno-istraživački rad, Konflikt uloga, Uvjeti rada, Primanja i priznanja te Međuljudski odnosi. U radu iznosimo podatke o metrijskim značajkama konstruiranog upitnika te deskriptivne rezultate pilot–primjene.

stres u radu; izvori stresa; nastavnici u visokom obrazovanju

nije evidentirano

engleski

Sources of Stress in the Work of Teachers in Higher Education

nije evidentirano

stress at work; sources of stress; teachers in higher education

nije evidentirano

Podaci o izdanju

21 (1)

2012.

83-103

objavljeno

1332-0742

Povezanost rada

Psihologija

Indeksiranost