crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 593519

Zbornik radova

Autori: Brajša-Žganec, Andreja; Molnar, Irena
Naslov: Povezanost samokontrole i pozitivnih životnih ishoda kod osnovnoškolaca
( The association of self-control and positive life outcomes for elementary school students )
Izvornik: XVIII. Dani psihologije u Zadru/18th psychology days in Zadar ; Sažeci radova/paper summaries / Penezić, Zvjezdan i sur. (ur.). - Zadar : Odjel za psihologiju, Sveučilišta u Zadru , 2012. 76-76 (ISBN: 978-953-7237-34-9).
Skup: XVIII. Dani psihologije u Zadru/18th psychology days in Zadar
Mjesto i datum: Zadar, Croatia, 24.-26. 05. 2012.
Ključne riječi: samokontrola; školski uspjeh; zadovoljstvo životom; učenici; učenice
( self-control; academic achievement; life satisfaction; students )
Sažetak:
Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi povezanost samokontrole i pozitivnih životnih ishoda kod osnovnoškolaca te provjeriti postoje li razlike u samokontroli i zadovoljstvu životom s obzirom na dob i spol. Kao važni segmenti života osnovnoškolaca uzeti su školski uspjeh i opće zadovoljstvo životom. Pokušalo se utvrditi kakvu ulogu u zadovoljstvu životom igra samokontrola u našoj kulturi u uzorku osnovnoškolaca. Dosadašnja istraživanja utvrdila su kako samokontrola pridonosi boljem školskom uspjehu i nekim pozitivnim životnim ishodima. U istraživanju je sudjelovalo 238 učenika koji pohađaju 6, 7 i 8 razrede u tri različite osnovne škole. Za procjenu samokontrole korištena je Kratka skala samokontrole (Tangney Baumeister i Boone, 2006), a za procjenu zadovoljstva životom Kratka multidimenzionalna skala zadovoljstva životom (Huebner, 1991). Kao dodatne mjere uzeti su dob, spol i školski uspjeh, mjereni Upitnikom o općim informacijama i sociodemografskim obilježjima. Rezultati su pokazali kako postoje spolne razlike u samokontroli te dobne razlike u zadovoljstvu životom. Djevojčice iskazuju višu razinu samokontrole, a učenici 7.razreda iskazuju najviše zadovoljstvo životom. Multiplim regresijskim analizama ispitano je kako spol, dob i samokontrola predviđaju školski uspjeh i zadovoljstvo životom. Utvrđeno je kako samokontrola i spol uspješno predviđaju školski uspjeh, a samokontrola i dob predviđaju zadovoljstvo životom. Dobiveni rezultati ukazuju na važnost samokontrole kod uspjeha učenika u višim razredima osnovne škole i kao i kod procjene njihovog zadovoljstva životom.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Projekt / tema: 194-1941558-1527
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: andreja@pilar.hr (andreja@pilar.hr), 18. Ruj. 2012. u 09:21 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4