Povezanost samokontrole i pozitivnih životnih ishoda kod osnovnoškolaca (CROSBI ID 589542)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Brajša-Žganec, Andreja ; Molnar, Irena
hrvatski
Povezanost samokontrole i pozitivnih životnih ishoda kod osnovnoškolaca
Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi povezanost samokontrole i pozitivnih životnih ishoda kod osnovnoškolaca te provjeriti postoje li razlike u samokontroli i zadovoljstvu životom s obzirom na dob i spol. Kao važni segmenti života osnovnoškolaca uzeti su školski uspjeh i opće zadovoljstvo životom. Pokušalo se utvrditi kakvu ulogu u zadovoljstvu životom igra samokontrola u našoj kulturi u uzorku osnovnoškolaca. Dosadašnja istraživanja utvrdila su kako samokontrola pridonosi boljem školskom uspjehu i nekim pozitivnim životnim ishodima. U istraživanju je sudjelovalo 238 učenika koji pohađaju 6, 7 i 8 razrede u tri različite osnovne škole. Za procjenu samokontrole korištena je Kratka skala samokontrole (Tangney Baumeister i Boone, 2006), a za procjenu zadovoljstva životom Kratka multidimenzionalna skala zadovoljstva životom (Huebner, 1991). Kao dodatne mjere uzeti su dob, spol i školski uspjeh, mjereni Upitnikom o općim informacijama i sociodemografskim obilježjima. Rezultati su pokazali kako postoje spolne razlike u samokontroli te dobne razlike u zadovoljstvu životom. Djevojčice iskazuju višu razinu samokontrole, a učenici 7.razreda iskazuju najviše zadovoljstvo životom. Multiplim regresijskim analizama ispitano je kako spol, dob i samokontrola predviđaju školski uspjeh i zadovoljstvo životom. Utvrđeno je kako samokontrola i spol uspješno predviđaju školski uspjeh, a samokontrola i dob predviđaju zadovoljstvo životom. Dobiveni rezultati ukazuju na važnost samokontrole kod uspjeha učenika u višim razredima osnovne škole i kao i kod procjene njihovog zadovoljstva životom.
samokontrola; školski uspjeh; zadovoljstvo životom; učenici; učenice
nije evidentirano
engleski
The association of self-control and positive life outcomes for elementary school students
nije evidentirano
self-control; academic achievement; life satisfaction; students
nije evidentirano
Podaci o prilogu
76-76.
2012.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
XVIII. Dani psihologije u Zadru/18th psychology days in Zadar ; Sažeci radova/paper summaries
Penezić, Zvjezdan i sur.
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru
978-953-7237-34-9
Podaci o skupu
XVIII. Dani psihologije u Zadru / 18th Psychology days in Zadar
predavanje
01.01.2012-01.01.2012
Zadar, Hrvatska