crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 595117

Časopis

Autori: Alispahić, Sabina
Naslov: Intrinzična motivacija i samodeterminacija u obrazovnom okruženju
( Intrinsic motivation and self-determination in education )
Izvornik: Didaktički putokazi (1512-5998UDK37) I (2012), 62; 86-90
Vrsta rada: pregledni rad
Ključne riječi: Intrinzična motivacija; Samodeterminacija; Obrazovanje:
( Intrinsic motivation; Self-determination; Education; )
Sažetak:
Više od 200 empirijskih istraživanja u području obrazovanja vođena su Teorijom samodeterminacije (Self-determination theory, SDT ; Deci & Ryan, 1985). U većini istraživanja su ispitivani kontekstualni i osobni faktori koji omogućavaju optimalno učenje, uključenost u nastavne aktivnosti, i blagostanje učenika i studenata. Istraživanja su pokazala da su različite vrste motivacije povezane sa određenim školskim predmetima. Što je veća autonomna motivacija studenta, veće su i njihove ocjene, veća je istrajnost, bolje učenje, te su učenici i studenti zadovoljniji i osjećaju pozitivne emocije u vezi nastavnih aktivnosti. Roditelji i nastavnici koji su uključeni u školske aktivnosti učenika/studenata, te koji pružaju podršku njihovoj autonomiji, takođe doprinose razvoju intrinzične motivacije. Prema večini istraživanja, intrinzična motivacija učenika i studenata razvija se u kontekstu podržavajuće školske klime, koja je oslobođena pritiska od ocjena, nagrada, i kontrola. Iako je intrinzično motivirano učenje poželjnije, postoje mnogi obrazovni aspekti koji nisu prirodno zanimljivi. U takvim slučajevima je neophodna ekstrinzična regulacija. Istraživanja su pokazala da određene vrste ekstrinzične motivacije takođe dovode do kvalitetnog učenja. Naposljetku, potrebna su dodatna istraživanja, po mogučnosti longitudinalna, koja bi objasnila dugoročne efekte podrške autonomiji od strane roditelja i nastavnika, te je potrebno dodatno ispitati utjecaj vršnjaka na razvoj intrinzične motivacije i samodeterminacije u obrazovnom kontekstu.
Izvorni jezik: OTHER
Kategorija: Stručni
Znanstvena područja:
Psihologija
Puni text rada: 595117.Alispahic_S._Instinzicna_motivacija_i_samodeterminacija.pdf (tekst priložen 26. Ruj. 2012. u 21:46 sati)
URL cjelovitog teksta:
Google Scholar: Intrinzična motivacija i samodeterminacija u obrazovnom okruženju
Upisao u CROSBI: shodzic@ffzg.hr (shodzic@ffzg.hr), 26. Ruj. 2012. u 21:46 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4