Intrinzična motivacija i samodeterminacija u obrazovnom okruženju (CROSBI ID 186559)
Prilog u časopisu | pregledni rad (stručni)
Podaci o odgovornosti
Alispahić, Sabina
nije evidentirano
Intrinzična motivacija i samodeterminacija u obrazovnom okruženju
Više od 200 empirijskih istraživanja u području obrazovanja vođena su Teorijom samodeterminacije (Self-determination theory, SDT ; Deci & Ryan, 1985). U većini istraživanja su ispitivani kontekstualni i osobni faktori koji omogućavaju optimalno učenje, uključenost u nastavne aktivnosti, i blagostanje učenika i studenata. Istraživanja su pokazala da su različite vrste motivacije povezane sa određenim školskim predmetima. Što je veća autonomna motivacija studenta, veće su i njihove ocjene, veća je istrajnost, bolje učenje, te su učenici i studenti zadovoljniji i osjećaju pozitivne emocije u vezi nastavnih aktivnosti. Roditelji i nastavnici koji su uključeni u školske aktivnosti učenika/studenata, te koji pružaju podršku njihovoj autonomiji, takođe doprinose razvoju intrinzične motivacije. Prema večini istraživanja, intrinzična motivacija učenika i studenata razvija se u kontekstu podržavajuće školske klime, koja je oslobođena pritiska od ocjena, nagrada, i kontrola. Iako je intrinzično motivirano učenje poželjnije, postoje mnogi obrazovni aspekti koji nisu prirodno zanimljivi. U takvim slučajevima je neophodna ekstrinzična regulacija. Istraživanja su pokazala da određene vrste ekstrinzične motivacije takođe dovode do kvalitetnog učenja. Naposljetku, potrebna su dodatna istraživanja, po mogučnosti longitudinalna, koja bi objasnila dugoročne efekte podrške autonomiji od strane roditelja i nastavnika, te je potrebno dodatno ispitati utjecaj vršnjaka na razvoj intrinzične motivacije i samodeterminacije u obrazovnom kontekstu.
Intrinzična motivacija; Samodeterminacija; Obrazovanje:
nije evidentirano
engleski
Intrinsic motivation and self-determination in education
nije evidentirano
Intrinsic motivation; Self-determination; Education;
nije evidentirano