Pregled bibliografske jedinice broj: 595787

Autori: Žurić Jakovina, Iva
Naslov: Čitanje kao transfer - teorijski okviri transformacijskog i terapijskog učinka čitanja
( Reading as transference – theoretical frame of transformational and therapeutic effect of reading )
Izvornik: KNJIGA SAŽETAKA 8. međunarodnog znanstvenog skupa Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima / Marina Milkovic, Dalibor Doležal, Gordana Hržica, Jasmina Stošic (ur.). - Zagreb : Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Sveucilište u Zagrebu , 2012. 111-111 (ISBN: 978-953-6418-71-8).
Skup: 8. međunarodni znanstveni skup Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 27-29.09.2012.
Ključne riječi: književni transfer; transfer u psihoterapiji; učinci čitanja; čitatelj; empirijske studije čitanja
( literary transference; transference in psychotherapy; effects of reading; reader; empirical research of reading )
U izlaganju je rijec o transformacijskim i terapijskim ucincima citanja, s fokusom na proces književnog transfera (Schwab, 2001) kao temeljnog mehanizma terapijskog ucinka citanja književnog teksta. Fenomen transfera bit ce promatran i u okviru psihoanalize Sigmunda Freuda kao kljucne metode prilikom koje se zbiva prijenos cuvstava, stavova ili oblika ponašanja na terapeuta, a u psihoterapijskom smislu obradit ce se i transfer u književnosti. Analizirat ce se i usporediti ove dvije vrste transfera. Osnovna hipoteza izlaganja je da citanje književnih (i drugih) tekstova proizvodi terapijske ucinke koji utjecu na modifikaciju, konstrukciju i rekonstrukciju identiteta citatelja. Osim teorijskog dijela analize utjecaja književnog teksta na citatelja, bit ce analizirana i empirijska istraživanja iz kojih su vidljivi nacini na koje citanje izaziva osjecaje, mentalne slike, kognitivne obrasce, sjecanja, potisnute doživljaje i dr., a potkrepljuju tezu o terapijskom ucinku književnosti (Miall & Kuiken, 1995 ; Kuiken i sur., 2004). Navedeni autori istražuju nacine na koje književnost transformira citatelja, odnosno utjece na mijenjanje njegovog doživljaja o sebi (osjecaja sebstva). Pri tome su otkrili kako osjecaji koji se javljaju prilikom citanja književnog teksta igraju bitnu ulogu u doživljaju teksta, a i samoga sebe te su istražili na koji nacin i u kojem smjeru ti osjecaji povratno utjecu na citatelja. Autori nalaze da nas osjecaji koji se javljaju prilikom citanja motiviraju na daljnje citanje i na spoznaju o tomu kakav znacaj ono ima za naše iskustvo i za našu osobnost. Usporeujuci se s likovima u tekstu, njihovim postupcima i razmišljanjima, citatelj može redefinirati vlastite pozicije i doživljaje. Na tome pociva i biblioterapija koja se bavi psihoterapijskim ucincima citanja opcenito pa je time pogodna i za zatvorenicku populaciju.
Vrsta recenzije: Nema recenziju
Psihologija,Filologija,Znanost o umjetnosti
URL Internet adrese: http://http://www.conference.erf.unizg.hr/images/stories/ERF%20Conference-Knjiga%20sazetaka.pdf