Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Čitanje kao transfer - teorijski okviri transformacijskog i terapijskog učinka čitanja (CROSBI ID 590064)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Žurić Jakovina, Iva Čitanje kao transfer - teorijski okviri transformacijskog i terapijskog učinka čitanja // KNJIGA SAŽETAKA 8. međunarodnog znanstvenog skupa Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima / Marina Milkovic, Dalibor Doležal, Gordana Hržica, Jasmina Stošic (ur.). Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2012. str. 111-111

Podaci o odgovornosti

Žurić Jakovina, Iva

hrvatski

Čitanje kao transfer - teorijski okviri transformacijskog i terapijskog učinka čitanja

U izlaganju je rijec o transformacijskim i terapijskim ucincima citanja, s fokusom na proces književnog transfera (Schwab, 2001) kao temeljnog mehanizma terapijskog ucinka citanja književnog teksta. Fenomen transfera bit ce promatran i u okviru psihoanalize Sigmunda Freuda kao kljucne metode prilikom koje se zbiva prijenos cuvstava, stavova ili oblika ponašanja na terapeuta, a u psihoterapijskom smislu obradit ce se i transfer u književnosti. Analizirat ce se i usporediti ove dvije vrste transfera. Osnovna hipoteza izlaganja je da citanje književnih (i drugih) tekstova proizvodi terapijske ucinke koji utjecu na modifikaciju, konstrukciju i rekonstrukciju identiteta citatelja. Osim teorijskog dijela analize utjecaja književnog teksta na citatelja, bit ce analizirana i empirijska istraživanja iz kojih su vidljivi nacini na koje citanje izaziva osjecaje, mentalne slike, kognitivne obrasce, sjecanja, potisnute doživljaje i dr., a potkrepljuju tezu o terapijskom ucinku književnosti (Miall & Kuiken, 1995 ; Kuiken i sur., 2004). Navedeni autori istražuju nacine na koje književnost transformira citatelja, odnosno utjece na mijenjanje njegovog doživljaja o sebi (osjecaja sebstva). Pri tome su otkrili kako osjecaji koji se javljaju prilikom citanja književnog teksta igraju bitnu ulogu u doživljaju teksta, a i samoga sebe te su istražili na koji nacin i u kojem smjeru ti osjecaji povratno utjecu na citatelja. Autori nalaze da nas osjecaji koji se javljaju prilikom citanja motiviraju na daljnje citanje i na spoznaju o tomu kakav znacaj ono ima za naše iskustvo i za našu osobnost. Usporeujuci se s likovima u tekstu, njihovim postupcima i razmišljanjima, citatelj može redefinirati vlastite pozicije i doživljaje. Na tome pociva i biblioterapija koja se bavi psihoterapijskim ucincima citanja opcenito pa je time pogodna i za zatvorenicku populaciju.

književni transfer; transfer u psihoterapiji; učinci čitanja; čitatelj; empirijske studije čitanja

nije evidentirano

engleski

Reading as transference – theoretical frame of transformational and therapeutic effect of reading

nije evidentirano

literary transference; transference in psychotherapy; effects of reading; reader; empirical research of reading

nije evidentirano

Podaci o prilogu

111-111.

2012.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

KNJIGA SAŽETAKA 8. međunarodnog znanstvenog skupa Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima

Marina Milkovic, Dalibor Doležal, Gordana Hržica, Jasmina Stošic

Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

978-953-6418-71-8

Podaci o skupu

8. međunarodni znanstveni skup Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima

predavanje

27.09.2012-29.09.2012

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija, Filologija, Znanost o umjetnosti

Poveznice