crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 596320

Zbornik radova

Autori: Kotrla Topić, Marina; Šakić, Marija
Naslov: Teorija uma u dojenačkoj i predškolskoj dobi: razvojne promjene i odnos s jezičnim razvojem
( Theory of mind in infancy and preschool age: developmental changes and relation to language development )
Izvornik: Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima, knjiga sažetaka 8. međunarodnog znanstvenog skupa / Milkovic, M. ; Doležal, D. ; Hržica, G. ; Stošić, J. (ur.). - Zagreb : Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet , 2012. 136-136 (ISBN: 978-953-6418-71-8).
Skup: Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima, 8. međunarodni znanstveni skup Edukacijsko-rehabilitacijsog fakulteta
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 27-29.9.2012.
Ključne riječi: teorija uma; jezični razvoj
( theory of mind; language development )
Sažetak:
Istraživanja pokazuju da se poteškoce u združenoj pažnji i teoriji uma zamjecuju u razlicitim klinickim stanjima, posebice onima koje obilježavaju problemi u komunikaciji. Takvi nalazi ukazuju na važnost ispitivanja teorije uma u okviru rane dijagnostike i otvaraju pitanje odabira adekvatne metode procjene. U radu se razmatraju razliciti pristupi procjeni teorije uma te se prikazuju rezultati koje na mjerama združene pažnje i teorije uma postižu hrvatska djeca dojenacke i predškolske dobi. Osim toga, ispituje se i povezanost združene pažnje i teorije uma s djetetovim jezicnim sposobnostima. Prikazani su rezultati prikupljeni u dvama istraživanjima. U prvom je istraživanju sudjelovalo 24 djece u dobi od godinu i pol, 30 u dobi od dvije te 30 u dobi od dvije i pol godine. U ispitivanju je primijenjena Ljestvica rane socijalne komunikacije (Mundy i sur., 2003) i Komunikacijska razvojna ljestvica – Koralje (Kovacevic i sur., 2005). U drugom je istraživanju sudjelovalo 35 djece u dobi od 3 godine, 31 u dobi od 4 godine te 28 u dobi od 5 godina. Primijenjena je Ljestvica teorije uma (Wellman i Liu, 2004). U oba su istraživanja primijenjene i Reynell razvojne ljestvice govora (Reynell i Huntley, 1987). U radu su prikazani prosjecni rezultati djece razlicite dobi na mjerama Iniciranja uspostavljanja združene pažnje (IUZP), Odgovaranja na poticaj za uspostavljanje združene pažnje (OPUZP) te na Ljestvici teorije uma i ispitane su dobne promjene na tim mjerama. Pokazalo se da je uradak na mjerama OPUZP-a i na Ljestvici teorije uma znacajno pozitivno povezan s uratkom na mjerama jezicnog razvoja. Rezultati omogucuju razmatranje dobnih promjena u teoriji uma u hrvatske djece urednog razvoja te obrasca povezanosti mjera teorije uma s mjerama jezicnog razvoja kod djece razlicite dobi.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Nema recenziju
Projekt / tema: 194-1941558-1530, 194-1941558-1527
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: mkotrla@pilar.hr (mkotrla@pilar.hr), 3. Lis. 2012. u 10:47 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4