crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 601058

Časopis

Autori: Sindik, Joško
Naslov: Kako roditelji percipiraju utjecaj medija na predškolsku djecu ?
( How parents perceive influence of the media on preschool children? )
Izvornik: Medijska istraživanja (1330-6928) 18 (2012), 1; 5-32
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: predškolsko dijete; roditelji; mediji; medijska pismenost
( preschool children; parents; media; media literacy )
Sažetak:
Roditelji imaju značajnu ulogu u medijskom opismenjavanju djece, a bitan preduvjet medijske pismenosti djece je medijsko opismenjavanje samih roditelja. Kao probleme istraživanja odredili smo utvrđivanje: povezanosti vremena korištenja tri vrste medija (televizije, radija i Interneta), kod roditelja i djece ; povezanosti demografskih varijabli s varijablama koje opisuju percepcije i stavove roditelja o načinu i trajanju izloženosti djece utjecajima medija ; razlika u varijablama percepcije načina i trajanja izloženosti djece utjecajima medija u odnosu na - stupanj obrazovanja roditelja, te odnosu na broj djece u obitelji. U istraživanju provedenom u četiri dječja vrtića Grada Zagreba i Zagrebačke županije, 371 roditelj je u prigodno sastavljenom upitniku „Predškolska djeca i mediji – roditelji“ procjenjivao izloženost predškolske djece medijima te načinima njihova korištenja. Rezultati su pokazali postojanje pozitivne povezanosti između vremena korištenja tri vrste medija (televizije, radija i Interneta), kod roditelja i njihove djece. Utvrdili smo da u principu starija djeca, te djeca starijih i zaposlenih roditelja, s većim brojem djece u obitelji, provode više vremena s medijima i koriste ih na različitije načine. Pronašli smo pozitivnu i značajnu povezanost između razine obrazovanja roditelja i trajanja i načina djetetova korištenja računala. Pokazalo se da se djeca roditelja više i visoke stručne spreme ne razlikuju u odnosu na trajanje i načine korištenja računala, kao i preostalih vrsta medija (televizija, radio, pojedini televizijski programi), u usporedbi s roditeljima srednje stručne spreme. Konačno, utvrdili smo razlike u varijablama percepcije načina i trajanja izloženosti djece utjecajima medija u odnosu na broj djece u obitelji: u obiteljima s većim brojem djece, djeca dugotrajnije i na različite načine konzumiraju različite vrste medija (televiziju, radio, računalo) u odnosu na djecu iz obitelji s manjim brojem djece.
Projekt / tema: 196-1962766-2751
Izvorni jezik: HRV
Rad je indeksiran u
bazama podataka:
Scopus
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Informacijske i komunikacijske znanosti,Psihologija,Pedagogija
URL cjelovitog teksta:
Google Scholar: Kako roditelji percipiraju utjecaj medija na predškolsku djecu ?
Upisao u CROSBI: jsindik@inantro.hr (jsindik@inantro.hr), 30. Lis. 2012. u 12:21 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4