Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kako roditelji percipiraju utjecaj medija na predškolsku djecu ? (CROSBI ID 187366)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Sindik, Joško Kako roditelji percipiraju utjecaj medija na predškolsku djecu ? // Medijska istraživanja, 18 (2012), 1; 5-32

Podaci o odgovornosti

Sindik, Joško

hrvatski

Kako roditelji percipiraju utjecaj medija na predškolsku djecu ?

Roditelji imaju značajnu ulogu u medijskom opismenjavanju djece, a bitan preduvjet medijske pismenosti djece je medijsko opismenjavanje samih roditelja. Kao probleme istraživanja odredili smo utvrđivanje: povezanosti vremena korištenja tri vrste medija (televizije, radija i Interneta), kod roditelja i djece ; povezanosti demografskih varijabli s varijablama koje opisuju percepcije i stavove roditelja o načinu i trajanju izloženosti djece utjecajima medija ; razlika u varijablama percepcije načina i trajanja izloženosti djece utjecajima medija u odnosu na - stupanj obrazovanja roditelja, te odnosu na broj djece u obitelji. U istraživanju provedenom u četiri dječja vrtića Grada Zagreba i Zagrebačke županije, 371 roditelj je u prigodno sastavljenom upitniku „Predškolska djeca i mediji – roditelji“ procjenjivao izloženost predškolske djece medijima te načinima njihova korištenja. Rezultati su pokazali postojanje pozitivne povezanosti između vremena korištenja tri vrste medija (televizije, radija i Interneta), kod roditelja i njihove djece. Utvrdili smo da u principu starija djeca, te djeca starijih i zaposlenih roditelja, s većim brojem djece u obitelji, provode više vremena s medijima i koriste ih na različitije načine. Pronašli smo pozitivnu i značajnu povezanost između razine obrazovanja roditelja i trajanja i načina djetetova korištenja računala. Pokazalo se da se djeca roditelja više i visoke stručne spreme ne razlikuju u odnosu na trajanje i načine korištenja računala, kao i preostalih vrsta medija (televizija, radio, pojedini televizijski programi), u usporedbi s roditeljima srednje stručne spreme. Konačno, utvrdili smo razlike u varijablama percepcije načina i trajanja izloženosti djece utjecajima medija u odnosu na broj djece u obitelji: u obiteljima s većim brojem djece, djeca dugotrajnije i na različite načine konzumiraju različite vrste medija (televiziju, radio, računalo) u odnosu na djecu iz obitelji s manjim brojem djece.

predškolsko dijete; roditelji; mediji; medijska pismenost

nije evidentirano

engleski

How parents perceive influence of the media on preschool children?

nije evidentirano

preschool children; parents; media; media literacy

nije evidentirano

Podaci o izdanju

18 (1)

2012.

5-32

objavljeno

1330-6928

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti, Psihologija, Pedagogija

Indeksiranost