crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 601064

Časopis

Autori: Glavina, Eleonora; Sindik, Joško
Naslov: Utječe li dodatna edukacija odgojitelja o socijalnoj kompetenciji na učestalost prosocijalnog i agresivnog ponašanja djece predškolskog uzrasta ?
( Des teachers' education about social competence have an influence on the frequency of prosocial and aggressive behavior of preschool children? )
Izvornik: Zbornik instituta za pedagoška istraživanja (0579-6431) 44 (2012), 1; 180-195
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: socijalna kompetencija; prosocijalno i agresivno ponašanje djece
( social competence; prosocial and aggresive children's behaviour )
Sažetak:
Čest problem stručnjaka koji rade u predškolskim ustanovama je agresivno ponašanje djece, te razmjerno rjeđa zastupljenost prosocijalnog ponašanja. Cilj ovog akcijskog istraživanja bio je utvrđivanje da li dodatna edukacija odgojiteljica o načinima i vještinama stimuliranja socijalne kompetencije djece može utjecati na smanjenje frekvencije agresivnih i povećanje učestalosti prosocijalnih oblika ponašanja među djecom predškolske dobi. U edukaciju je bilo uključeno 49 odgojiteljica Dječjeg vrtića Čakovec, koja je sadržavala predavanja, radionice i primjenu u praktičnom radu, tijekom tri mjeseca, uz mentorstvo psihologinje. Prije provođenja aktivnosti, kao i nakon provođenja u trajanju od tri mjeseca, odgojiteljice su procijenile djecu skalom Pros/ag (N = 466). Dobiveni rezultati ukazuju na statistički značajno povećanje čestine prosocijalnih oblika ponašanja i smanjenje čestine agresivnih oblika ponašanja kod djece oba spola. Međutim, u odsustvu kontrolne grupe ispitanika, razlog napretka u željenom smjeru može biti maturacija i pogreške procjenjivača, pa se rezultati u ograničenoj mjeri mogu generalizirati. Kvalitativna analiza spolnih razlika ukazuje na mogućnost da nakon edukacije dolazi do ujednačavanja dječaka i djevojčica po prosocijalnim ali ne i po agresivnim oblicima ponašanja. Broj sudionica, kao i navedeni rezultati ukazuju na interes i potrebu organiziranja dodatnih edukacija iz navedenog područja.
Izvorni jezik: HRV
Rad je indeksiran u
bazama podataka:
Scopus
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija
URL cjelovitog teksta:
Google Scholar: Utječe li dodatna edukacija odgojitelja o socijalnoj kompetenciji na učestalost prosocijalnog i agresivnog ponašanja djece predškolskog uzrasta ?
Upisao u CROSBI: jsindik@inantro.hr (jsindik@inantro.hr), 30. Lis. 2012. u 12:28 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4