Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Utječe li dodatna edukacija odgojitelja o socijalnoj kompetenciji na učestalost prosocijalnog i agresivnog ponašanja djece predškolskog uzrasta ? (CROSBI ID 187368)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Glavina, Eleonora ; Sindik, Joško Utječe li dodatna edukacija odgojitelja o socijalnoj kompetenciji na učestalost prosocijalnog i agresivnog ponašanja djece predškolskog uzrasta ? // Zbornik - Institut za pedagoška istraživanja (Beograd), 44 (2012), 1; 180-195

Podaci o odgovornosti

Glavina, Eleonora ; Sindik, Joško

hrvatski

Utječe li dodatna edukacija odgojitelja o socijalnoj kompetenciji na učestalost prosocijalnog i agresivnog ponašanja djece predškolskog uzrasta ?

Čest problem stručnjaka koji rade u predškolskim ustanovama je agresivno ponašanje djece, te razmjerno rjeđa zastupljenost prosocijalnog ponašanja. Cilj ovog akcijskog istraživanja bio je utvrđivanje da li dodatna edukacija odgojiteljica o načinima i vještinama stimuliranja socijalne kompetencije djece može utjecati na smanjenje frekvencije agresivnih i povećanje učestalosti prosocijalnih oblika ponašanja među djecom predškolske dobi. U edukaciju je bilo uključeno 49 odgojiteljica Dječjeg vrtića Čakovec, koja je sadržavala predavanja, radionice i primjenu u praktičnom radu, tijekom tri mjeseca, uz mentorstvo psihologinje. Prije provođenja aktivnosti, kao i nakon provođenja u trajanju od tri mjeseca, odgojiteljice su procijenile djecu skalom Pros/ag (N = 466). Dobiveni rezultati ukazuju na statistički značajno povećanje čestine prosocijalnih oblika ponašanja i smanjenje čestine agresivnih oblika ponašanja kod djece oba spola. Međutim, u odsustvu kontrolne grupe ispitanika, razlog napretka u željenom smjeru može biti maturacija i pogreške procjenjivača, pa se rezultati u ograničenoj mjeri mogu generalizirati. Kvalitativna analiza spolnih razlika ukazuje na mogućnost da nakon edukacije dolazi do ujednačavanja dječaka i djevojčica po prosocijalnim ali ne i po agresivnim oblicima ponašanja. Broj sudionica, kao i navedeni rezultati ukazuju na interes i potrebu organiziranja dodatnih edukacija iz navedenog područja.

socijalna kompetencija; prosocijalno i agresivno ponašanje djece

nije evidentirano

engleski

Des teachers' education about social competence have an influence on the frequency of prosocial and aggressive behavior of preschool children?

nije evidentirano

social competence; prosocial and aggresive children's behaviour

nije evidentirano

Podaci o izdanju

44 (1)

2012.

180-195

objavljeno

0579-6431

1820-9270

Povezanost rada

Psihologija, Pedagogija

Indeksiranost