crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 602878

Zbornik radova

Autori: Pavin Ivanec, Tea; Miljević-Riđički, Renata; Jugović, Ivana
Naslov: Karakteristike roditeljskih uloga iz perspektive budućih odgajateljica
( Characteristics of parental roles from the prospective preschool teachers' perspective )
Izvornik: Psihološki aspekti suvremene obitelji braka i partnerstva : knjiga sažetaka / Brajša Žganec, Andreja ; Lopižić, Josip ; Penezić, Zvjezdan (ur.). - Zagreb : Hrvatsko psihološko društvo , 2012. 243-243 (ISBN: 978-953-55079-1-8).
Skup: 20. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa
Mjesto i datum: Dubrovnik, Hrvatska, 07-10.11.2012.
Ključne riječi: uloga majke; uloga oca; suradničko roditeljstvo; rodne uloge; buduće odgajateljice
( mother's role; father's role; cooperative parenting; gender roles; prospective preschool teachers )
Sažetak:
Istraživanja pokazuju kako je podjednaka uključenosti oba roditelja u odgoj djeteta iznimno važna jer ima pozitivne učinke na sve aspekte djetetova razvoja, a novije teorije ističu i važnost dvojne privrženosti. Implicitne teorije odraslih o roditeljskim ulogama te općenito o ulogama oca i majke u obitelji oblikuju dječju sliku o ponašanjima karakterističnima za jednog odnosno drugog roditelja. Pri tom se, osim ideje o tome «što radi mama, a što tata», od najranijih dana razvija i poimanje rodnih uloga općenito. Ono je rezultat različitih okolinskih utjecaja, od kojih je obitelj svakako najvažniji. No značajan kontekst u djetinjstvu može biti i dječji vrtić odnosno odagajatelji/ce. Naime, opravdano je pretpostaviti kako način na koji odgajatelj/ice poimaju uloge majke i oca u dječjem razvoju (i u obitelji općenito) može utjecati na oblikovanje dječje percepcije tih uloga (što je u širem kontekstu povezano i s razvojem stereotipa o rodnim ulogama). Stoga je cilj ovog (preliminarnog) istraživanja bio provjeriti kako buduće odgajateljice percipiraju ulogu oca i majke u razvoju djeteta te smatraju li ih općenito ravnopravnim partnerima u obitelji. U istraživanju je sudjelovalo 96 studentica prve godine odgojiteljskog studija koje su odgovorile smatraju li uloge majke i oca jednako važnima te su opisale što je, po njihovom mišljenju, glavna uloga majke, a što oca. Sudionice su također trebale izraziti svoj stupanj slaganja s tvrdnjama na Upitniku stavova o jednakosti rodnih uloga kako bi se ispitalo imaju li tradicionalne ili egalitarne stavove o partnerskim ulogama u obitelji. Rezultati su pokazali kako većina sudionica smatra uloge majke i oca jednako bitnima. Nadalje, tematska analiza opisa tih uloga pokazala je kako se oni mogu svrstati u nekoliko kategorija. Kada je riječ o najvažnijim karakteristikama majčine i očeve uloge, sudionice u oba slučaja najčešće navode emocionalnu toplinu i bliskost. Sjedeće dvije najčešće karakteristike majčine uloge su njega djeteta te osiguravanje raznolikih poticaja za razvoj, dok je u slučaju očeva osiguravanje raznolikih poticaja za razvoj na drugom mjestu, a na trećem je «priprema za život». U opisima očevih uloga istaknule su se i dvije specifičnosti: podrška majci te ekonomska skrb o obitelji. Kada je riječ o partnerskim ulogama oca i majke u obitelji općenito, sudionice smatraju kako bi one trebale biti ravnopravne. Dobiveni rezultati ukazuju kako buduće odgajateljice prepoznaju važnost suradničkog roditeljstva te partnerske ravnopravnosti u obitelji što je ohrabrujući podatak iz perspektive mogućih utjecaja na razvoj dječje percepcije majčine i očeve uloge, ali i rodnih uloga općenito.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Projekt / tema: 227-2271694-1693
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija
Upisao u CROSBI: tpivanec@ufzg.hr (tpivanec@ufzg.hr), 12. Stu. 2012. u 10:54 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4