Hrvatska znanstvena bibliografija (CROSBI)



Pregled bibliografske jedinice broj: 605467

Disertacija

Autor: Rešček, Vlatka
Naslov: Kineziološke aktivnosti i slobodno vrijeme učenika
( Kinesiological activity and leisure time pupils )
Vrsta: završni rad - diplomski/integralni studij
Fakultet: Učiteljski fakultet
Sveučilište: Sveučilište u Zagrebu
Mjesto: Petrinja
Datum: 27.09.
Godina: 2012
Stranica: 51
Mentor: Prskalo, Ivan
Neposredni voditelj: Badrić, Marko
Ključne riječi: slobodno vrijeme; kineziološka aktivnost; učenici; pedagogija slobodnog vremena
( leisure time; kinesiological activity; students; leisure time pedagogy )
Sažetak:
Suvremeno se društvo suočava s univerzalnim i aktualnim problemom slobodnoga vremena. Vremenom u kojem pojedinac nema obveza, dužnosti ni prema sebi, a ni prema drugima. Čovjek će to slobodno vrijeme koristiti na njemu svojstven način, bilo odmorom, radom ili stvaralaštvom. Društvo se suočava s pitanjima: Kako organizirati slobodno vrijeme? Kako ispuniti društvene aspekte ove pojave? Ovi se problemi slobodnog vremena sve više primjećuju i među djecom i mladima. Važno je u svaki dio odgojno-obrazovnog sistema uvesti odgoj u slobodno vrijeme, što zahtjeva poznavanje pedagogije slobodnog vremena. Zbog različitih nositelja aktivnosti u slobodnom vremenu važno je uspostaviti međusobnu suradnju. Djeca i mladi svoje slobodno vrijeme provode uz aktivnosti koje zahtijevaju minimalnu tjelesnu aktivnost. Promatrajući taj problem s kineziološkog stajališta, slobodno je vrijeme važno podrediti kretanju i vježbanju jer je poznato da tjelovježba može utjecati na velik broj ljudskih obilježja. Pravilnim provođenjem kinezioloških aktivnosti uvijek postoji pozitivan utjecaj. Porast zdravstvenih poteškoća kod djece u razrednoj nastavi vezan je uz manjak kretanja i igre (obitelj, okolina), ali i zbog nekvalitetnog provođenja nastave tjelesne i zdravstvene kulture. Provedeno istraživanje na uzorku od 71 učenika od 2. do 4. razreda osnovnih škola pokazalo je da je predmet tjelesna i zdravstvena kultura tek na trećem mjestu (22%) prema važnosti za budući život, ali preferencija tog predmeta je znatno viša ; 43% učenika ga stavlja na prvo mjesto. Svoje slobodno vrijeme učenici više provode u statičkim aktivnostima, nego u kineziološkim. Malo ispitanih učenika sudjeluje u izvanškolskim i izvannastavnim aktivnostima. Daljnjim istraživanjem utvrđeno je da je manji broj ispitanika uključen u izvannastavne aktivnosti, nego u one izvanškolske.
Projekt / tema: 227-2271694-1696
Izvorni jezik: HRV
Znanstvena područja:
Pedagogija
Upisao u CROSBI: mbadric@ufzg.hr (mbadric@ufzg.hr), 28. Stu. 2012. u 17:17 sati
Napomene:
Marko Badrić, viši asistent pomagao je kandidatkinji u izradi završnog rada