Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Percepcija učeničkog/studentskog varanja i reakcije nastavnika/ica u osnovnom, srednjem i visokom obrazovanju (CROSBI ID 592842)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Štambuk, Marina ; Maričić, Antonija ; Hanzec, Ivana Percepcija učeničkog/studentskog varanja i reakcije nastavnika/ica u osnovnom, srednjem i visokom obrazovanju // 1. Dani obrazovnih znanosti Kvaliteta obrazovanja - istraživačke perspektive : program i sažeci radova /. Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2012. str. 52-53

Podaci o odgovornosti

Štambuk, Marina ; Maričić, Antonija ; Hanzec, Ivana

hrvatski

Percepcija učeničkog/studentskog varanja i reakcije nastavnika/ica u osnovnom, srednjem i visokom obrazovanju

Neovisno o razini obrazovanja, nastavnici/ice se redovito suočavaju s problemom učeničkog i studentskog nepoštenja, odnosno varanja. Varanje predstavlja bilo koje namjerno ponašanje koje krši postojeća pravila o radu na testu ili zadatku, te koje daje jednom studentu/ici nepravednu prednost u odnosu na druge i/ili smanjuje točnost zaključka o njegovom/njezinom postignuću (Cizek, 2004). U Hrvatskoj se o problemu varanja sve više govori, ali se nedovoljan broj istraživanja bavi njime. Različita međunarodna i malobrojna domaća istraživanja pokazuju kako oko 90% bilo učenika/ica bilo studenata/ica priznaje da je varalo na nekom testu ili zadatku (Cizek, 2006 ; Kukolja Taradi i sur., 2011 ; Šimić Šašić i Klarin, 2009). Percepcija varanja i pristup nastavnika/ica varanju predstavljaju važne kontekstualne faktore koji određuje pojavnost varanja u nastavi. Dosadašnja istraživanja pokazuju kako nastavnici/e, iako primjećuju varanje, ne doživljavaju ga ozbiljnim problemom i nisu skloni/e prihvatiti svoj dio odgovornost za njegovo javljanje (Ercegovac i Richardson, 2004.). Štoviše, toleriranjem varanja i neprimjerenim reakcijama doprinose njegovom održavanju. Unatoč tome, nastavnička perspektiva varanja do sada je istraživana uglavnom u kontekstu visokog obrazovanja. Iz tog razloga cilj ovog istraživanja bio je ispitati i usporediti percepciju učestalosti, prihvatljivosti i razloga učeničkog/studentskog varanja, te načine reagiranja nastavnika/ica u osnovnom, srednjem i visokom obrazovanju. Istraživanje je provedeno putem on-line upitnika na prigodnom uzorku nastavnika/ica (N=462). Dobiveni rezultati pokazuju kako nastavnici/e smatraju varanje čestim: za varanje u njihovom razredu/kolegiju 77% nastavnika/ica procjenjuje kako se javlja ponekad ili češće od toga, a za varanje u njihovoj školi/fakultetu isto procjenjuje 92% nastavnika/ica. Nastavnici/e varanje procjenjuju neprihvatljivim, iako gotovo 60% njih priznaje kako nekada ignorira varanje. Nedovoljan nadzor, neadekvatne posljedice te lijenost učenika/studenata smatraju primarnim razlozima varanja. Usporedba odgovora nastavnika/ica na različitim razinama obrazovanja pokazuje kako uglavnom nema značajnih razlika u njihovom doživljavanju varanja. S druge strane, različite reakcije nastavnika/ica na iste oblike varanja unutar svake razine obrazovanja ukazuju na nedostatak jasno definiranog pristupa problemu varanja.

varanje učenika i studenata; učestalost varanja; prihvatljivost varanja; razlozi varanja; reakcije nastavnika/ica

nije evidentirano

engleski

Teacher perception of cheating and their reactions in elementary school, high school and university

nije evidentirano

student academic dishonesty (cheating); prevalence of cheating; reasons of cheating; teachers' reactions

nije evidentirano

Podaci o prilogu

52-53.

2012.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

1. Dani obrazovnih znanosti Kvaliteta obrazovanja - istraživačke perspektive : program i sažeci radova /

Zagreb: Institut za društvena istraživanja

Podaci o skupu

1. Dani obrazovnih znanosti

predavanje

25.10.2012-26.10.2012

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija, Pedagogija