Razvijenost logičkog mišljenja određena Piagetovom metodom i uspjeh u matematici kod prvoškolaca (CROSBI ID 188410)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Bilać, Snježana
hrvatski
Razvijenost logičkog mišljenja određena Piagetovom metodom i uspjeh u matematici kod prvoškolaca
Ispitivana je razvijenost nekih oblika logičkog mišljenja kod prvoškolaca, Piagetovom metodom. Kvalitativnom analizom odgovora u bateriji zadataka za ispitivanje logičkog mišljenja moglo se odrediti: a) nivo operacijskog mišljenja kod svakog pojedinog odgovora (predoperacijski, prijelazni i operacijski nivo) i b) učestalost pojedinih vrsta obrazloženja točnih odgovora u zadacima konverzacije (najčešći su odgovori identiteta pa kompenzacije i reverzibilnosti). Unutar dobno homogenog uzorka dobivene su znatne interindividualne razlike. U drugom dijelu postavlja se problem odnosa između razvijenosti logičkog mišljenja i uspjeha u matematici kod prvoškolaca. Uspjeh u usvajanju gradiva elementarne matematike visok je i na osnovi objektivnih testova znanja i na osnovi procjena nastavnika (negativno asimetrične distribucije). Povezanost između uspjeha u bateriji Piagetovih zadataka i uspjeha u matematici, izraženom koeficijentom kontingencije, je srednje visoka, značajna na nivou rizika manjem od 1% (K = 0, 44 za testove znanja, K = 0, 47 za procjene nastavnika). Postoje značajne razlike u znanju učenika koji se nalaze na različitim nivoima razvijenosti logičkog mišljenja. Ti rezultati idu u prilog Piagetove hipoteze da su logičke i matematičke operacije povezane.
logičko mišljenje; Piaget; uspjeh u matematici; prvoškolci
nije evidentirano
engleski
A developmental stage of logical thinking determined by Piaget's method and the success in mathematics of first grade pupils
nije evidentirano
logical thinking; Piaget; success in mathematics; first grade pupil
nije evidentirano