crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 608034

Časopis

Autori: Miljević-Riđički, Renata
Naslov: Važnost posrednika u spoznajnom razvoju djeteta
( The Importance of Mediators in Children's Cognitive Developent )
Izvornik: Zbornik Učiteljske akademije u Zagrebu (1332-0513) 7 (2005), 1; 87-104
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: spoznajni razvoj djeteta; kontekstualni pristup; učenje posredovanjem iskustva; posrednici u učenju; kognitivna promjenjivost; kognitivni potencijal
( child’s cognitive development; contextual approach; learning through mediating experience; mediators in learning; cognitive changeability; cognitive potential )
Sažetak:
U radu su navedene važnije teorije spoznajnog razvoja, koje ističu kontekstualni pristup razvoju djeteta (Sociokulturna teorija kognitivnog razvoja L. Vigotskog ; Teorija ekoloških sustava U. Bronfenbrennera, Teorija posredovanog iskustva učenja R. Feuersteina). Posebno je opisana Teorija posredovanog iskustva učenja (MLE — mediated learning experience) Reuvena Feuersteina. To je novija teorija, čiju razradu i citiranje možemo pratiti od 1980. godine. Značajna je po tome što se posebno bavi sastavnicama posredovanog iskustva učenja i naglašava važnost karakteristika posrednika u učenju. Najvažniji posrednici u učenju djeteta su: roditelji, odgojitelji i učitelji. Feuerstein navodi sljedećih 12 komponenti posredovanog iskustva učenja: voljnost, uzajamnost, transcendencija, posredovanje značenja, posredovanje osjećaja kompetentnosti, posredovanje regulacije ponašanja, psihološka diferencijacija, razmjenjivanje, postavljanje i postizanje ciljeva, promjena, izazov i posredovanje osjećaja pripadnosti. Navedene komponente međusobno su povezane. Teorija posredovanog iskustva učenja uspoređuje se s drugim razvojnim teorijama. Zaključno se navode neke pojave iz prakse, koje su povezane s uspješnošću posrednika, a tumače se u kontekstu navedene teorije.
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
URL cjelovitog teksta:
Google Scholar: Važnost posrednika u spoznajnom razvoju djeteta
Upisao u CROSBI: rmiljevic@ufzg.hr (rmiljevic@ufzg.hr), 14. Pro. 2012. u 17:49 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4