Važnost posrednika u spoznajnom razvoju djeteta (CROSBI ID 188448)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Miljević-Riđički, Renata
hrvatski
Važnost posrednika u spoznajnom razvoju djeteta
U radu su navedene važnije teorije spoznajnog razvoja, koje ističu kontekstualni pristup razvoju djeteta (Sociokulturna teorija kognitivnog razvoja L. Vigotskog ; Teorija ekoloških sustava U. Bronfenbrennera, Teorija posredovanog iskustva učenja R. Feuersteina). Posebno je opisana Teorija posredovanog iskustva učenja (MLE — mediated learning experience) Reuvena Feuersteina. To je novija teorija, čiju razradu i citiranje možemo pratiti od 1980. godine. Značajna je po tome što se posebno bavi sastavnicama posredovanog iskustva učenja i naglašava važnost karakteristika posrednika u učenju. Najvažniji posrednici u učenju djeteta su: roditelji, odgojitelji i učitelji. Feuerstein navodi sljedećih 12 komponenti posredovanog iskustva učenja: voljnost, uzajamnost, transcendencija, posredovanje značenja, posredovanje osjećaja kompetentnosti, posredovanje regulacije ponašanja, psihološka diferencijacija, razmjenjivanje, postavljanje i postizanje ciljeva, promjena, izazov i posredovanje osjećaja pripadnosti. Navedene komponente međusobno su povezane. Teorija posredovanog iskustva učenja uspoređuje se s drugim razvojnim teorijama. Zaključno se navode neke pojave iz prakse, koje su povezane s uspješnošću posrednika, a tumače se u kontekstu navedene teorije.
spoznajni razvoj djeteta; kontekstualni pristup; učenje posredovanjem iskustva; posrednici u učenju; kognitivna promjenjivost; kognitivni potencijal
nije evidentirano
engleski
The Importance of Mediators in Children's Cognitive Developent
nije evidentirano
child’s cognitive development; contextual approach; learning through mediating experience; mediators in learning; cognitive changeability; cognitive potential
nije evidentirano