Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Važnost posrednika u spoznajnom razvoju djeteta (CROSBI ID 188448)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Miljević-Riđički, Renata Važnost posrednika u spoznajnom razvoju djeteta // Zbornik Učiteljske akademije u Zagrebu, 7 (2005), 1; 87-104

Podaci o odgovornosti

Miljević-Riđički, Renata

hrvatski

Važnost posrednika u spoznajnom razvoju djeteta

U radu su navedene važnije teorije spoznajnog razvoja, koje ističu kontekstualni pristup razvoju djeteta (Sociokulturna teorija kognitivnog razvoja L. Vigotskog ; Teorija ekoloških sustava U. Bronfenbrennera, Teorija posredovanog iskustva učenja R. Feuersteina). Posebno je opisana Teorija posredovanog iskustva učenja (MLE — mediated learning experience) Reuvena Feuersteina. To je novija teorija, čiju razradu i citiranje možemo pratiti od 1980. godine. Značajna je po tome što se posebno bavi sastavnicama posredovanog iskustva učenja i naglašava važnost karakteristika posrednika u učenju. Najvažniji posrednici u učenju djeteta su: roditelji, odgojitelji i učitelji. Feuerstein navodi sljedećih 12 komponenti posredovanog iskustva učenja: voljnost, uzajamnost, transcendencija, posredovanje značenja, posredovanje osjećaja kompetentnosti, posredovanje regulacije ponašanja, psihološka diferencijacija, razmjenjivanje, postavljanje i postizanje ciljeva, promjena, izazov i posredovanje osjećaja pripadnosti. Navedene komponente međusobno su povezane. Teorija posredovanog iskustva učenja uspoređuje se s drugim razvojnim teorijama. Zaključno se navode neke pojave iz prakse, koje su povezane s uspješnošću posrednika, a tumače se u kontekstu navedene teorije.

spoznajni razvoj djeteta; kontekstualni pristup; učenje posredovanjem iskustva; posrednici u učenju; kognitivna promjenjivost; kognitivni potencijal

nije evidentirano

engleski

The Importance of Mediators in Children's Cognitive Developent

nije evidentirano

child’s cognitive development; contextual approach; learning through mediating experience; mediators in learning; cognitive changeability; cognitive potential

nije evidentirano

Podaci o izdanju

7 (1)

2005.

87-104

objavljeno

1332-0513

Povezanost rada

Psihologija