crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 608110

Zbornik radova

Autori: Bilać, Snježana; Puljiz, Tatjana; Sajfert, Lidija
Naslov: Iskustva u primjeni neuropsihologijske baterije NEPSY
( Experience in application of NEPSY Neuropsychological Assessement )
Izvornik: Sažetci priopćenja XIV. Dana psihologije u Zadru / Kongresni odbor (ur.). - Zadar, Hrvatska : Filozofski fakultet Sveučilišta u Zadru , 2004. 40-40.
Skup: XIV Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum: Zadar, Hrvatska, 26. - 29. 05. 2004.
Ključne riječi: NEPSY; rano oštećenje mozga; teškoće u ponašanju i učenju
( NEPSY; perinatal brain lesion; problems in behaviour and school difficulties )
Sažetak:
Neuropsihologijska baterija NEPSY namijenjena je ispitivanju djece u dobi od 3 do 12 godina, u pet područja funkcioniranja: pažnja i i izvršne funkcije, govor i jezik, senzomotorika, vidno- prostorna funkcija i pamćenje i učenje. Najčešća indikacija za neuropsihološku procjenu u Specijalnoj bolnici Goljak jest već utvrđeno rano oštećenje mozga, s kliničkom slikom motoričkih smetnji i/ili neuroloških disfunkcija. Dio djece bez utvrđenih ranih mozgovnih oštećenja, ali s prisutnim faktorima rizika za neurološki razvoj (neurorizična djeca) također se upućuje na procjenu. Svrha ovog dijela psihologijske procjene jest utvrditi psihološki profil djeteta, odnosno njegove snage i slabosti, čime psiholog sudjeluje u izradi programa habilitacije djeteta. Kod djece školske dobi najčešća indikacija za procjenu su smetnje ponašanja i/ili učenja u školi. Ona dolaze s manifestnom teškoćom, a zadatak psihologa je da ustanovi koji je mogući uzrok djetetovih problema. Naša iskustva pokazuju da je baterija NEPSY korisna za diferencijalnu dijagnostiku u području neuropsiholoških funkcija, omogućujući utvrđivanje primarnih i sekundarnih deficita. Dobiveni rezultati se koriste u ranoj dobi djeteta u području habilitacije, a u školskoj dobi za određivanje specifičnih intervencija u radu s djetetom u obitelji i školi. Ponekad može psiholog s relativno velikom sigurnošću postaviti indikaciju za dodatne neurološke pretrage, najčešće snimanje evociranih vidnih i slušnih potencijala, čime sudjeluje u kompletiranju neurološke dijagnoze kod djeteta.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Stručni
Znanstvena područja:
Kliničke medicinske znanosti,Psihologija
Upisao u CROSBI: sbilac@ffzg.hr (sbilac@ffzg.hr), 15. Pro. 2012. u 18:09 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4