crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 608990

Časopis

Autori: Sindik, Joško
Naslov: Odnos samoinducirane ulančane demotiviranosti te emocionalne kompetencije i doživljenog stresa na poslu odgojiteljica
( Relationship of self-induced concatenated demotivation and emotional competencies and perceived stress at preschool teachers work )
Izvornik: Pedagoška stvarnost (0553-4569) 58 (2012), 4; 743-763
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: emocionalna inteligencija; predškolski odgoj; vrste stresa
( emotional intelligence; preschool education; types of stress )
Sažetak:
Osnovni cilj ovog istraživanja bio je ispitivanje povezanosti samoinducirane ulančane demotiviranosti odgojiteljica s njihovim doživljenim stresom te emocionalnom kompetencijom. Razmotrili smo i razlike u dimenzijama ova tri koncepta u odnosu na dob, radno iskustvo i razinu obrazovanja sudionica. Sudionice su bile odgojiteljice iz dječjih vrtića u Sesvetama i Zagrebu. Primijenili smo tri psihološka mjerna instrumenta: UEK-15 Upitnik emocionalne inteligencije, vještina i kompetencije, upitnik Samoinducirane ulančane demotivacije (SUD) te Skalu izvora stresa na poslu odgojitelja. Pokazalo se da samoinducirana ulančana demotiviranost odgojiteljica nije statistički značajno povezana niti s jednom od dva koncepta, kao ni dimenzije doživljenog stresa s emocionalnom kompetencijom. Nismo pronašli statistički značajne razlike u odnosu na dimenzije emocionalne kompetencije ili samoinducirane ulančane demotiviranosti, u odnosu na nezavisne varijable: dob, obrazovanje i radno iskustvo. Statistički značajne razlike postoje u području odgojiteljskog stresa (stres uvjetovan radnim uvjetima, stres uvjetovan neposrednim radom s djecom, općeniti doživljaj stresa na poslu), u smjeru većeg prosječnog stresa kod najstarije dobne grupe odgojiteljica, najiskusnijih odgojiteljica i srednjoškolski obrazovanih, u odnosu na najmlađe, najneiskusnije i one koje su završile višu školu.
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija
URL cjelovitog teksta:
Časopis izlazi u samo elektroničkom izdanju: NE
Google Scholar: Odnos samoinducirane ulančane demotiviranosti te emocionalne kompetencije i doživljenog stresa na poslu odgojiteljica
Upisao u CROSBI: jsindik@inantro.hr (jsindik@inantro.hr), 21. Pro. 2012. u 16:13 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4