Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Marijan Susovski kao naš prvi teoretičar umjetnosti performansa (CROSBI ID 47230)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Marjanić, Suzana Marijan Susovski kao naš prvi teoretičar umjetnosti performansa // Krležini dani u Osijeku 2011. Naši i strani povjesničari hrvatske drame i kazališta, teatrolozi i kritičari, II. dio. prir. Branko Hećimović / Hećimović, Branko (ur.). Zagreb : Osijek: Zavod za povijest hrvatske književnosti, kazališta i glazbe HAZU, Odsjek za povijest hrvatskog kazališta ; Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2012. str. 351-362

Podaci o odgovornosti

Marjanić, Suzana

hrvatski

Marijan Susovski kao naš prvi teoretičar umjetnosti performansa

Izlaganje će se usmjeriti na teorijske tekstove kustosa, povjesničara, teoretičara i kritičara suvremene umjetnosti, dugogodišnjega ravnatelja Muzeja suvremene umjetnosti i osnivača Hrvatske sekcije Međunarodne udruge likovnih kritičara AICA Marijana Susovskog (1943.-2003.), i to prvenstveno na njegova zapažanja o performansima/umjetnosti performansa na hrvatskoj izvedbenoj sceni. Svojim radovima, kojima slovi kao jedan od prvih teoretičara novih medija u Hrvatskoj, kao i kustoskim djelovanjem Marijan Susovski promicao je avangardne, neoavangarde, postavangardne i postmodernističke pojave u hrvatskoj umjetnosti 20. stoljeća. Istražujući ostavštinu Josipa Seissela, priredio je izložbu i objavio monografiju (Josip Seissel: Nadrealističko razdoblje, 1997), i pritom je, među ostalim, interpretirao ulične akcije Travelera kao dadaističke akcije kao što je i u dadaističkoj predstavi I oni će doći (16. prosinca 1922.) spomenute grupe srednjoškolaca, kojoj je pripadao i Seissel, a koja je bila "zamišljena po principu dadaističkoga provokativnoga kolaža" (Susovski 1997:16), prepoznao elemente našega prvoga happeninga. Proučavanjem performansa, a posebice performansa razdoblja nove umjetničke prakse (1966.-1978.), Marijan Susovski slovi kao prvi teoretičar umjetnosti performansa u Hrvatskoj, kao granične crvene linije kazališta i nove umjetničke discipline između različitih umjetnosti, kako je performans odredio Miško Šuvaković. Pandan Marijanu Susovskom u teatrološkim krugovima, u kontekstu istraživanja umjetnosti performansa, svakako čini Branimir Donat koji je posebice istražio naš avangardni performans.

Marijan Susovski, performans

nije evidentirano

engleski

Marijan Susovski as our first theoretician of performance art

nije evidentirano

Marijan Susovski, performance art

nije evidentirano

Podaci o prilogu

351-362.

objavljeno

Podaci o knjizi

Krležini dani u Osijeku 2011. Naši i strani povjesničari hrvatske drame i kazališta, teatrolozi i kritičari, II. dio. prir. Branko Hećimović

Hećimović, Branko

Zagreb : Osijek: Zavod za povijest hrvatske književnosti, kazališta i glazbe HAZU, Odsjek za povijest hrvatskog kazališta ; Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

2012.

978-953-154-168-8

Povezanost rada

Etnologija i antropologija