crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 611101

Zbornik radova

Autori: Špelić, Aldo; Jadreško, Ester, Ničiforović-Kliček, Romana
Naslov: Grupno-analitička grupa u studentskom savjetovalištu
( The Group-Analytic Group in a Student Counseling Center )
Izvornik: KROSKULTURALNA PSIHOLOGIJA / Programski odbor konferencije (ur.). - Rijeka : Hrvatsko psihologijsko društvo , 2010. 92-92.
Skup: 18. godišnja konferencija hrvatskih psiholog
Mjesto i datum: Opatija, Hrvatska, 13-16.10. 2010.
Ključne riječi: psihološka prilagodba studenata; grupna analiza; separacija-individuacija; prva godina studija
( students' psychological adjustment; group analysis; separation-individuation; first year of study )
Sažetak:
Mnoga istraživanja uspješnosti studiranja pokazuju da se najveći broj prekid studiranja događa tijekom prve i druge godine studija što govori o početku studiranja kao veoma osjetljivom razdoblju. U obrazloženju poteškoća početnog studiranja najčešće se spominju činjenice da dolazak na studij za student predstavlja razdoblje prve veće životne promjene, a za neke još i prvo odvajanje od primarne obitelji. Ova zapažanja imaju posebnu težinu s obzirom na specifičnost razdoblja kasne adolescencije u kojem se tada nalaze studenti. Upravo ovo razdoblje određeno tranzicijom prema odraslosti donosi promjene u ulogama u odnosima s drugima i utoliko redefiniranje postojećih psihičkih struktura. Utoliko s specifičnosti prilagodbe studenata na nove akademske, socijalne i emocionalne uvjete mogu razumjeti kao rezultati suočavanja i prorade sadržaja psihičkog odvajanja određenih procesom druge separacije-individuacije (Bios). U okviru studentskih savjetovališta, u skladu s mnogim rezultatim istraživanjima koja pokazuju povećanu ovisnost kao i različite obrane aktivnost, susrećemo se sa problemima prilagodbe određene pojavama čežnje za domom, depresivnosti, padu samopoštovanja, socijalnom povlačenju, poteškoćama učenja te tjelesnim, opsesivnim i fobičnim simptoma. U svrhu pomoći studenatima u studentskim savjetovalištima se koriste mnogi, međusobno različiti psihologijski pristupi. U ovom radu su prikazana zapažanja dobivena u studentskom savjetovalištu na Pulskom sveučilištu korištenjem malih iskustvenih grupa sa studentima prve godine studija vođenih po principima grupne analize. Dobivena zapažanja analizom grupnih seansi pokazuju da su studenti tijekom prve godine studija okviru dvadeset seansi uspjeli izgraditi osjećaj grupne pripadnosti i time stvori osnovu suočavanja i prorade sadržaja tzv. 'krize približavanja'. Upravo suočavanjem i proradom ovih sadržaja postignute su značajne pozitivne promjene na području psihosocijalnog funkcioniranja studenata u vidu razvoj sposobnosti suočavanja s iskustvima psihičkog odvajanja bez regresivnih tendencija ili korištenja mnoštva obrana, kao što su negacija, premještanja i projekcija koji bitno određuju uspješnost njihove prilagodbe.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Nema recenziju
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Stručni
Znanstvena područja:
Kliničke medicinske znanosti,Psihologija
Upisao u CROSBI: aspelic@unipu.hr (aspelic@unipu.hr), 10. Sij. 2013. u 17:49 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4