Grupno-analitička grupa u studentskom savjetovalištu (CROSBI ID 593415)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Špelić, Aldo ; Jadreško, Ester, Ničiforović-Kliček, Romana
hrvatski
Grupno-analitička grupa u studentskom savjetovalištu
Mnoga istraživanja uspješnosti studiranja pokazuju da se najveći broj prekid studiranja događa tijekom prve i druge godine studija što govori o početku studiranja kao veoma osjetljivom razdoblju. U obrazloženju poteškoća početnog studiranja najčešće se spominju činjenice da dolazak na studij za student predstavlja razdoblje prve veće životne promjene, a za neke još i prvo odvajanje od primarne obitelji. Ova zapažanja imaju posebnu težinu s obzirom na specifičnost razdoblja kasne adolescencije u kojem se tada nalaze studenti. Upravo ovo razdoblje određeno tranzicijom prema odraslosti donosi promjene u ulogama u odnosima s drugima i utoliko redefiniranje postojećih psihičkih struktura. Utoliko s specifičnosti prilagodbe studenata na nove akademske, socijalne i emocionalne uvjete mogu razumjeti kao rezultati suočavanja i prorade sadržaja psihičkog odvajanja određenih procesom druge separacije-individuacije (Bios). U okviru studentskih savjetovališta, u skladu s mnogim rezultatim istraživanjima koja pokazuju povećanu ovisnost kao i različite obrane aktivnost, susrećemo se sa problemima prilagodbe određene pojavama čežnje za domom, depresivnosti, padu samopoštovanja, socijalnom povlačenju, poteškoćama učenja te tjelesnim, opsesivnim i fobičnim simptoma. U svrhu pomoći studenatima u studentskim savjetovalištima se koriste mnogi, međusobno različiti psihologijski pristupi. U ovom radu su prikazana zapažanja dobivena u studentskom savjetovalištu na Pulskom sveučilištu korištenjem malih iskustvenih grupa sa studentima prve godine studija vođenih po principima grupne analize. Dobivena zapažanja analizom grupnih seansi pokazuju da su studenti tijekom prve godine studija okviru dvadeset seansi uspjeli izgraditi osjećaj grupne pripadnosti i time stvori osnovu suočavanja i prorade sadržaja tzv. 'krize približavanja'. Upravo suočavanjem i proradom ovih sadržaja postignute su značajne pozitivne promjene na području psihosocijalnog funkcioniranja studenata u vidu razvoj sposobnosti suočavanja s iskustvima psihičkog odvajanja bez regresivnih tendencija ili korištenja mnoštva obrana, kao što su negacija, premještanja i projekcija koji bitno određuju uspješnost njihove prilagodbe.
psihološka prilagodba studenata; grupna analiza; separacija-individuacija; prva godina studija
nije evidentirano
engleski
The Group-Analytic Group in a Student Counseling Center
nije evidentirano
students' psychological adjustment; group analysis; separation-individuation; first year of study
nije evidentirano
Podaci o prilogu
92-92.
2010.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
KROSKULTURALNA PSIHOLOGIJA
Programski odbor konferencije
Rijeka: Hrvatsko psihologijsko društvo
Podaci o skupu
18. godišnja konferencija hrvatskih psiholog
predavanje
13.10.2010-16.10.2010
Opatija, Hrvatska