Depresivni simptomi i akademsko funkcioniranje studenata (CROSBI ID 593558)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Živčić-Bećirević, Ivanka, Smojver-Ažić, Sanja, Martinac-Dorčić, Tamara, Juretić, Jasminka, Jakovčić, Ines
hrvatski
Depresivni simptomi i akademsko funkcioniranje studenata
Svijest o povećanom riziku za probleme psihičkog zdravlja kod studenata je u porastu u cijelom svijetu (Stallman i Shochet, 2009). Na osnovi nekoliko nedavnih istraživanja Roussis i Wells (2008) zaključuju da se studenti danas suočavaju sa značajno težim psihičkim problemima nego ranije. Ispitivanje oko 13000 studenata u SAD upućuje na porast broja studenata s izraženim simptomima stresa i anksioznosti u posljednjih 15 godina (Benton, Robertson, Tseng, Newton and Benton, 2003). Incidencija depresije kod studenata se od 1994. do 2003. godine udvostručila, dok se broj pokušaja samoubojstva u istom periodu potrostručio. Na velikom uzorku studenata sveučilišta u Turskoj Bayram i Bilgel (2008) nalaze alarmantno visoku učestalosti simptoma depresije, anksioznosti i stresa. Istraživanja pokazuju da studenti izražavaju povećane razine nelagode u usporedbi s općom populacijom (Stallman, 2008). Istovremeno istraživanja o traženju pomoći nalaze da pojedinci s više teškoće imaju manju vjerojatnost traženja pomoći. Ispitana je prisutnost psiholoških problema na reprezentativnom uzorku od 459 studenata 1. godine Sveučilišta u Rijeci. U ovom radu analizirani su podaci o zastupljenosti depresivnih simptoma i suicidalnih ideja na osnovi primjene BDI upitnika. Utvrđeno je da prosječan rezultat na BDI upitniku (M=7.44) u okviru normalnog raspona, dok 16% (N=75) studenata ima rezultat iznad graničnog (od 14 bodova) koji upućuje na klinički značajno povišenje depresivnih simptoma. Utvrđeno je i da 34 studenta navode prisutnost suicidalnih ideja. Studenti s povišenim rezultatima na BDI skali imaju i značajno više simptoma anksioznosti, psihosomatskih simptoma, slabiju emocionalnu, akademsku i socijalnu prilagodbu na studij i procjenjuju manju vjerojatnost da će završiti studij. Prateći iste studente kroz 3 godine preddiplomskog studija pronađeno je da je čak 14 (18.9%) studenata odustalo od studija, premda se prosječan uspjeh studenata koji su ostali na studiju ne razlikuje u odnosu na studente bez depresivnih simptoma.
depresivnost; akademski uspjeh; studenti
nije evidentirano
engleski
Depressive symptoms and student academic achievement
nije evidentirano
depression; academic achievement; university students
nije evidentirano
Podaci o prilogu
89-90.
2012.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Research in Education and Rehabilitation Sciences, Book of Abstracts of 8th International Scientific Conference (Znanstveni niz, knjiga 22)
Milković, Marina ; Doležal, Dalibor ; Hržica, Gordana ; Stošić, Jasmina
Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
978-953-6418-71-8
Podaci o skupu
Research in Education and Rehabilitation Sciences
predavanje
27.09.2012-29.09.2012
Zagreb, Hrvatska