Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Po čemu se razlikuju uspješni i neuspješni studenti? (CROSBI ID 593562)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Juretić, Jasminka ; Živčić-Bećirević, Ivanka ; Martinac Dorčić, Tamara Po čemu se razlikuju uspješni i neuspješni studenti? // Psihološki aspekti suvremene obitelji, braka i partnerstva : knjiga sažetaka / Brajša Žganec, Andrea ; Lopižić, Josip ; Penezić, Zvjezdan (ur.). Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2012. str. 158-158

Podaci o odgovornosti

Juretić, Jasminka ; Živčić-Bećirević, Ivanka ; Martinac Dorčić, Tamara

hrvatski

Po čemu se razlikuju uspješni i neuspješni studenti?

Povećani interes za studiranje, uz istovremeno relativno visok postotak neuspješnih studenata, upućuju na potrebu istraživanja čimbenika koji mogu pridonijeti akademskoj uspješnosti. Cilj rada bio je provjeriti koja obilježja najbolje razlikuju uspješne i neuspješne studente. Premda se u većini istraživanja kao kriterij uspjeha uzima u obzir prosječna ocjena, u ovom radu uspješnim studentima smatraju se oni koji su nakon tri godine studiranja završili preddiplomski studij, a neuspješnima oni koji su odustali od studija ili ponavljali jednu ili više godina. Kroz 3 godine studija praćeno je ukupno 490 studenata od kojih je 235 (48%) uspješno završilo preddiplomski studij, 70 studenata (14.3%) je odustalo, dok su ostali usporili studij. Analizom varijance pokazano je da uspješni studenti imaju i bolji prosjek ocjena. Primijenjen je niz instrumenata za procjenu kognitivnih sposobnosti, ličnosti, motivacijskih čimbenika i strategija učenja. Kako bi utvrdili može li se temeljem niza prediktora predvidjeti pripadnost ispitanika jednoj od ove dvije skupine na uzorku od 146 studenata provedena je diskriminantna analiza. Utvrđeno je da se skupine uspješnih i neuspješnih studenata ne razlikuju u kognitivnim sposobnostima, spolu, dimenzijama ličnosti, kao niti u tome jesu li ili nisu zbog studija promijenili mjesto boravka. Uspješni studenti imaju bolji srednjoškolski uspjeh, bolje su se prilagodili na početku studija, više vjeruju da će uspjeti završiti studij te da će njihovo osobno zalaganje i sposobnosti dovesti do uspjeha. S druge strane, neuspješni studenti su slabije organizirani pri učenju, skloniji su odgađanju svojih obaveza te tijekom učenja imaju značajno više negativnih misli koje održavaju strah od razočarenja roditelja i strah od neuspjeha. Rezultati upućuju na značaj početne prilagodbe studenata, kao i ulogu motivacijskih i organizacijskih čimbenika te misli i vjerovanja studenata koje bi trebalo uzeti u obzir prilikom razvijanja preventivnih i intervencijskih programa usmjerenih povećanju efikasnosti studiranja.

prilagodba na studij; akademski uspjeh; odgađanje obaveza; organizacija učenja; negativne misli

nije evidentirano

engleski

What differentiate successful and unsuccessful students?

nije evidentirano

adjustment to college; academic success; procrastination; organization of study; negative thoughts

nije evidentirano

Podaci o prilogu

158-158.

2012.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Psihološki aspekti suvremene obitelji, braka i partnerstva : knjiga sažetaka

Brajša Žganec, Andrea ; Lopižić, Josip ; Penezić, Zvjezdan

Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD)

978-953-55079-1-8

Podaci o skupu

20. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa

predavanje

07.11.2012-10.11.2012

Dubrovnik, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija