Po čemu se razlikuju uspješni i neuspješni studenti? (CROSBI ID 593562)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Juretić, Jasminka ; Živčić-Bećirević, Ivanka ; Martinac Dorčić, Tamara
hrvatski
Po čemu se razlikuju uspješni i neuspješni studenti?
Povećani interes za studiranje, uz istovremeno relativno visok postotak neuspješnih studenata, upućuju na potrebu istraživanja čimbenika koji mogu pridonijeti akademskoj uspješnosti. Cilj rada bio je provjeriti koja obilježja najbolje razlikuju uspješne i neuspješne studente. Premda se u većini istraživanja kao kriterij uspjeha uzima u obzir prosječna ocjena, u ovom radu uspješnim studentima smatraju se oni koji su nakon tri godine studiranja završili preddiplomski studij, a neuspješnima oni koji su odustali od studija ili ponavljali jednu ili više godina. Kroz 3 godine studija praćeno je ukupno 490 studenata od kojih je 235 (48%) uspješno završilo preddiplomski studij, 70 studenata (14.3%) je odustalo, dok su ostali usporili studij. Analizom varijance pokazano je da uspješni studenti imaju i bolji prosjek ocjena. Primijenjen je niz instrumenata za procjenu kognitivnih sposobnosti, ličnosti, motivacijskih čimbenika i strategija učenja. Kako bi utvrdili može li se temeljem niza prediktora predvidjeti pripadnost ispitanika jednoj od ove dvije skupine na uzorku od 146 studenata provedena je diskriminantna analiza. Utvrđeno je da se skupine uspješnih i neuspješnih studenata ne razlikuju u kognitivnim sposobnostima, spolu, dimenzijama ličnosti, kao niti u tome jesu li ili nisu zbog studija promijenili mjesto boravka. Uspješni studenti imaju bolji srednjoškolski uspjeh, bolje su se prilagodili na početku studija, više vjeruju da će uspjeti završiti studij te da će njihovo osobno zalaganje i sposobnosti dovesti do uspjeha. S druge strane, neuspješni studenti su slabije organizirani pri učenju, skloniji su odgađanju svojih obaveza te tijekom učenja imaju značajno više negativnih misli koje održavaju strah od razočarenja roditelja i strah od neuspjeha. Rezultati upućuju na značaj početne prilagodbe studenata, kao i ulogu motivacijskih i organizacijskih čimbenika te misli i vjerovanja studenata koje bi trebalo uzeti u obzir prilikom razvijanja preventivnih i intervencijskih programa usmjerenih povećanju efikasnosti studiranja.
prilagodba na studij; akademski uspjeh; odgađanje obaveza; organizacija učenja; negativne misli
nije evidentirano
engleski
What differentiate successful and unsuccessful students?
nije evidentirano
adjustment to college; academic success; procrastination; organization of study; negative thoughts
nije evidentirano
Podaci o prilogu
158-158.
2012.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Psihološki aspekti suvremene obitelji, braka i partnerstva : knjiga sažetaka
Brajša Žganec, Andrea ; Lopižić, Josip ; Penezić, Zvjezdan
Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD)
978-953-55079-1-8
Podaci o skupu
20. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa
predavanje
07.11.2012-10.11.2012
Dubrovnik, Hrvatska