crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 612286

Zbornik radova

Autori: Smojver-Ažić, Sanja; Martinac Dorčić, Tamara; Jakovčić, Ines
Naslov: Zadovoljstvo životom studenata: jesu li roditelji i dalje važni?
( The university students’ life satisfaction: are the parents still important? )
Izvornik: Psihološki aspekti suvremene obitelji, braka i roditeljstva : knjiga sažetaka / Brajša Žganec, Andrea ; Lopižić, Josip ; Penezić, Zvjezdan (ur.). - Zagreb : Hrvatsko psihološko društvo , 2012. 161-161 (ISBN: 978-953-55079-1-8).
Skup: 20. godišnja konferencija hrvatskih psihologa
Mjesto i datum: Dubrovnik, Hrvatska, 07.-10.11.2012.
Ključne riječi: zadovoljstvo životom; psihološke potrebe; uključenost roditelja; studenti
( life satisfaction; psychological needs; parental involvement; university students )
Sažetak:
Teorija samoodređenja ističe postojanje triju temeljnih psiholoških potreba: potreba za autonomijom, kompetencijom i povezanosti. Zadovoljenje ovih potreba važan je izvor mentalnog zdravlja pojedinca. Stupanj zadovoljenja potreba ovisi o poticajima i podršci iz okruženja, a jedan od bitnih izvora podrške jesu roditelji. Cilj je ovog rada prikazati u kojoj mjeri je zadovoljstvo studenata povezano s percepcijom roditeljske uključenosti u fakultetsko funkcioniranje, zadovoljstom organizacijom studija i sobom kao studentom te psihološkim potrebama. Istraživanje je dio šireg projekta trogodišnjeg praćenja slučajnog uzorka studenata riječkog sveučilišta. Ovdje su analizirani podaci prikupljeni u drugoj i trećoj fazi istraživanja. Upitnik roditeljske uključenosti u fakultetsko funkcioniranje primijenjen je na drugoj godini, a Upitnik zadovoljstva životom, Upitnik zadovoljstva studijem te Upitnik psiholoških potreba na trećoj godini studija. Uzorak čini 151 studenta (102 djevojke, 49 mladića), od kojih je njih dvije trećine u roku završilo preddiplomski studij. Ispitani studenti su u prosjeku zadovoljni životom, a zadovoljstvo životom je u značajnoj korelaciji sa svim promatranim varijablama. S ciljem razmatranja doprinosa roditeljskog ponašanja, zadovoljstva studijem i stupnja zadovoljenja potreba u objašnjenju zadovoljstva životom provedena je hijerahijska regresijska analiza. Prediktorske varijable objašnjavaju značajni dio varijance zadovoljstva životom. Kao pojedinačni pozitivni prediktori u posljednjem koraku izdvajaju se roditeljska podrška, zadovoljstvo sobom kao studentom te potreba za autonomijom i za povezanošću. Osobna uključenost roditelja podržava potrebu studenata za povezanošću i odnosi se na pružanje podrške iskazane kroz roditeljsku interes i informiranost o fakultetskom funkcioniranju. Roditelji koji ujedno i podržavaju samostalnost studenta doprinose i zadovoljenju potrebe za autonomijom. Studenti kojima su zadovoljene potrebe za povezanošću i autonomijom su i zadovoljniji životom. Ovo je istraživanje potvrdilo važnost odnosa s roditeljima i u vrijeme prijelaza u odraslu dob.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Nema recenziju
Projekt / tema: 009-1301675-0854
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: tamaram@ffri.hr (tamaram@ffri.hr), 16. Sij. 2013. u 11:23 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4