crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 612292

Zbornik radova

Autori: Martinac Dorčić, Tamara; Smojver-Ažić, Sanja; Živčić-Bećirević, Ivanka
Naslov: Uloga obitelji u emocionalnoj i socijalnoj prilagodbi studenata
( The role of the family in students` emotional and social adjustment to college )
Izvornik: Psihološki aspekti suvremene obitelji, braka i roditeljstva : knjiga sažetaka / Brajša Žganec, Andrea ; Lopižić, Josip ; Penezić, Zvjezdan (ur.). - Zagreb : Hrvatsko psihološko društvo , 2012. 160-160 (ISBN: 978-953-55079-1-8).
Skup: 20. godišnja konferencija hrvatskih psihologa
Mjesto i datum: Dubrovnik, Hrvatska, 07.-10.11.2012.
Ključne riječi: emocionalna i socijalna prilagodba; socijalna podrška obitelji i prijatelja; obiteljski problemi
( emotional and social adjustment; social support of family and friends; family problems )
Sažetak:
Početak studija jedan je od normativnih životnih prijelaza koji za neke pojedince može biti vrlo stresan i postavlja zahtjeve za brojnim prilagodbama, a posebno za studente koji su se zbog studija odvojili od svoje obitelji. Pretpostavlja se da je prilagodba na studij složen konstrukt koji se najčešće razmatra s tri aspekta. Akademska prilagodba odnosi se na udovoljavanje različitim obrazovnim zahtjevima s kojima se studenti susreću na studiju, socijalna prilagodba procjenjuje koliko se dobro studenti nose s interpersonalnim iskustvima na fakultetu (poput sklapanja prijateljstava, priključivanja grupama i sl.), dok emocionalna prilagodba odražava u kojoj mjeri studenti doživljavaju psihološke ili tjelesne simptome stresa. Cilj rada bio je ispitati emocionalnu i socijalnu prilagodbu studenata koji su promijenili mjesto boravka i onih koji su ostali kod kuće, te provjeriti doprinos socijalne podrške prijatelja i obitelji u objašnjenju prilagodbe. Ispitivanjem je obuhvaćeno 206 studenata, od toga 101 student koji je ostao kod kuće te 105 onih koji su zbog studija promijenili mjesto boravka. Primijenjena je Skala prilagodbe studenata na studij (SACQ), Multidimenzionalna skala percipirane socijalne podrške, te subskala Obiteljski problemi iz Ljestvice prilagodbe na studij (CAS). Utvrđeno je da se dvije grupe studenata ne razlikuju u početnoj i završnoj socijalnoj prilagodbi, kao niti u percepciji socijalne podrške obitelji i prijatelja. Studenti koji su se odvojili od svoje obitelji slabije su emocionalno prilagođeni i na početku i nakon tri godine studiranja. Provedene su dvije hijerarhijske regresijske analize kojima je utvrđeno da ispitane varijable bolje objašnjavaju emocionalnu nego socijalnu prilagodbu studenata nakon tri godine studija. Nakon kontrole početne emocionalne prilagodbe, socijalna podrška obitelji i prijatelja značajno doprinosi emocionalnoj prilagodbi samo kod studenata koji su ostali kod kuće. Kod onih koji su promjenili mjesto boravka važna je njihova percepcija obiteljskih problema. Nakon kontrole početne socijalne prilagodbe, kod studenata koji su ostali kod kuće kasniju socijalnu prilagodbu objašnjava samo podrška obitelji, dok je kod onih koji su otišli od kuće bitna socijalna podrška prijatelja. Rezultati upućuju na razlike u značaju različitih izvora podrške za emocionalnu i socijalnu prilagodbu studenata s obzirom na to jesu li se zbog studija odvojili od obitelji ili ne, o čemu bi trebalo voditi računa u kreiranju preventivnih i intervencijskih programa.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Nema recenziju
Projekt / tema: 009-1301675-0854
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: tamaram@ffri.hr (tamaram@ffri.hr), 16. Sij. 2013. u 11:30 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4