Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

B. Vukonić, N. Čavlek (ur.) (2001): Rječnik turizma, Masmedia, Zagreb (CROSBI ID 190239)

Prilog u časopisu | prikaz, osvrt, kritika

Opačić, Vuk Tvrtko B. Vukonić, N. Čavlek (ur.) (2001): Rječnik turizma, Masmedia, Zagreb // Geografski horizont, 48 (2006), 1-2; 76-76

Podaci o odgovornosti

Opačić, Vuk Tvrtko

hrvatski

B. Vukonić, N. Čavlek (ur.) (2001): Rječnik turizma, Masmedia, Zagreb

Turizam uistinu postaje strateška grana hrvatskog gospodarstva, a povezano s time povećava se i interes za navedenu tematiku, kako u široj javnosti, tako i u znanstvenim krugovima brojnih struka koje ga segmentarno proučavaju. Na akademskoj razini turizam proučavaju mnoge znanosti, organizira se sve više dodiplomskih i poslijediplomskih studija s temom turizma, sve veći broj ljudi profesionalno i laički raspravlja o turističkoj problematici. Kao svaka ozbiljna struka i turizam za sebe veže brojan fundus stručnih termina koje, ako ni zbog čega drugoga, onda radi preciznog izražavanja, valja pobliže odrediti. Turizam kao multidisciplinarna djelatnost predmet je interesa brojnih znanosti te najčešće zbog toga znanstvenog pluralizma dolazi do razmimoilaženja u definiranju terminologije koju različite znanosti često različito upotrebljavaju. Zbog svega rečenog javila se potreba za specijaliziranim rječnikom turizma koji bi na jednom mjestu objedinio (pre)bogatu terminologiju «razbacanu» u domenama mnogim strukama, tako da je već sama zamisao ovog projekta vrijedna svake pohvale. Pod uredničkom rukom prof. dr. sc. Borisa Vukonića, jednog od najistaknutijih hrvatskih stručnjaka za problematiku turizma, te doc. dr. sc. Nevenke Čavlek, «…13 je znanstvenika s Katedre za turizam Ekonomskog fakulteta u Zagrebu pobliže predstavilo 2300 najvažnijih pojmova, kratica, institucija i organizacija iz svih sektora turizma: putovanja i turističkog posredovanja, ugostiteljstva i hotelijerstva, prometa, menadžmenta i marketinga, sporta i rekreacije, kulture i ekologije, turističke geografije, turističke sociologije te statistike turizma». Posebnu vrijednost predstavlja i činjenica da je svakom obrađenom pojmu na hrvatskom jeziku pridodana i njegova engleska i njemačka inačica što znatno olakšava komparaciju sa sličnim izdanjima u svjetskoj literaturi. Nakon osnovnog, hrvatskog dijela rječnika, slijede englesko-hrvatski i njemačko-hrvatski rječnik turističkog nazivlja, svaki s više od 2000 termina. Prema riječima urednika, «Rječnik turizma» namijenjen je turističkim djelatnicima, poduzetnicima, novinarima, menadžerima i gospodarstvenicima, ali ponajviše studentima i nastavnicima na visokoškolskim i srednjoškolskim ustanovama te znanstvenicima na institutima koji proučavaju turizam. Budući da je turizam zahvalna tema i za geografska istraživanja, ovaj će rječnik nesumnjivo naći svoje poklonike i u geografskim znanstvenim i stručnim krugovima. U svakom slučaju suvremeni leksikografski priručnik koji je pred nama trebao bi postati nezaobilazan podsjetnik i izvor informacija svim nastavnicima i studentima turističke geografije, geografske discipline koja ovim djelom dobiva sveobuhvatnu terminološku osnovu za daljnji kvalitativni iskorak.

rječnik turizma. turizam

nije evidentirano

engleski

B. Vukonić, N. Čavlek (ed.) (2001): Dictionary of Tourism, Masmedia, Zagreb

nije evidentirano

dictionary of tourism; tourism

nije evidentirano

Podaci o izdanju

48 (1-2)

2006.

76-76

objavljeno

0016-7266

Povezanost rada

nije evidentirano