crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 619152

Časopis

Autori: Miljković, Dubravka
Naslov: Inducirana stresna situacija i uspjeh studenata u rješavanju jednostavnih matematičkih zadataka
( INDUCED STRESSFUL SITUATION AND SUCCESS IN SOLVING SIMPLE MATHEMATICAL TASKS )
Izvornik: Odgojne znanosti (1846-1204) 12 (2010), 2; 283-296
Vrsta rada: izvorni znanstveni
Ključne riječi: negativne emocije; stres; studenti; visokoškolska nastava
( college students; higher education; negative emotions; stress )
Sažetak:
(Visoko)školska sredina provocira cjelokupnu paletu emocija: od uzbuđenja i radosti do tuge i anksioznosti. Opravdano je pretpostaviti da će sposobnost učenika (studenta) da upravlja emocijama utjecati na sposobnost praćenja nastave. Oni s razvijeni(ji)m vještinama upravljanja emocijama mogu se bolje usmjeriti na školske zadatke što onda rezultira i boljim školskim uspjehom. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi hoće li i kako će inducirana stresna situacija u visokoškolskoj nastavi (nenajavljeni kolokvij) utjecati na uspjeh studenata u rješavanju jednostavnih matematičkih zadataka, tj. zadataka koji nisu povezani s programom studiranja a na točnost njihovoga rješavanja ne utječu neka specifična znanja i sposobnosti po kojima bi se studenti trebali međusobno razlikovati. Ispitanici su bili studenti PMF-a i ERF-a, ukupno njih 147. Analizama varijance ispitana je značajnost razlika u broju točnih, netočnih i ukupno rješavanih zadataka u eksperimentalnoj i kontrolnoj skupini. Pokazalo se da "zastrašivanje" ima efekta: studenti se više trude kako bi riješili zadatke. Međutim, pritom čine i više pogrešaka nego studenti u kontrolnoj situaciji. Budući da je učenje o tome kako upravljati svojim emocijama značajna posredujuća varijabla u školskom uspjehu, bilo bi bilo vrijedno podržati u školama programe razvoja socijalno-emocionalnih vještina – kako za učenike (studente), tako i za one koji s njima rade.
Izvorni jezik: HRV
Rad je indeksiran u
bazama podataka:
Scopus
Social Science Citation Index (SSCI) (sastavni dio Web of Science Core Collectiona)
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija
URL cjelovitog teksta:
Časopis izlazi u samo elektroničkom izdanju: NE
Google Scholar: Inducirana stresna situacija i uspjeh studenata u rješavanju jednostavnih matematičkih zadataka
Upisao u CROSBI: Dubravka Miljković (dubravka.miljkovic@ufzg.hr), 20. Vel. 2013. u 21:05 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4