Inducirana stresna situacija i uspjeh studenata u rješavanju jednostavnih matematičkih zadataka (CROSBI ID 190894)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Miljković, Dubravka
hrvatski
Inducirana stresna situacija i uspjeh studenata u rješavanju jednostavnih matematičkih zadataka
(Visoko)školska sredina provocira cjelokupnu paletu emocija: od uzbuđenja i radosti do tuge i anksioznosti. Opravdano je pretpostaviti da će sposobnost učenika (studenta) da upravlja emocijama utjecati na sposobnost praćenja nastave. Oni s razvijeni(ji)m vještinama upravljanja emocijama mogu se bolje usmjeriti na školske zadatke što onda rezultira i boljim školskim uspjehom. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi hoće li i kako će inducirana stresna situacija u visokoškolskoj nastavi (nenajavljeni kolokvij) utjecati na uspjeh studenata u rješavanju jednostavnih matematičkih zadataka, tj. zadataka koji nisu povezani s programom studiranja a na točnost njihovoga rješavanja ne utječu neka specifična znanja i sposobnosti po kojima bi se studenti trebali međusobno razlikovati. Ispitanici su bili studenti PMF-a i ERF-a, ukupno njih 147. Analizama varijance ispitana je značajnost razlika u broju točnih, netočnih i ukupno rješavanih zadataka u eksperimentalnoj i kontrolnoj skupini. Pokazalo se da "zastrašivanje" ima efekta: studenti se više trude kako bi riješili zadatke. Međutim, pritom čine i više pogrešaka nego studenti u kontrolnoj situaciji. Budući da je učenje o tome kako upravljati svojim emocijama značajna posredujuća varijabla u školskom uspjehu, bilo bi bilo vrijedno podržati u školama programe razvoja socijalno-emocionalnih vještina – kako za učenike (studente), tako i za one koji s njima rade.
negativne emocije; stres; studenti; visokoškolska nastava
nije evidentirano
engleski
INDUCED STRESSFUL SITUATION AND SUCCESS IN SOLVING SIMPLE MATHEMATICAL TASKS
nije evidentirano
college students; higher education; negative emotions; stress
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Povezanost rada
Psihologija, Pedagogija