Nezadovoljstvo tijelom u adolescenciji (CROSBI ID 191066)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)

Erceg Jugović, Inja Nezadovoljstvo tijelom u adolescenciji // Klinička psihologija, 4 (2011), 1-2; 41-58

Erceg Jugović, Inja

Nezadovoljstvo tijelom u adolescenciji

Slika tijela subjektivna je reprezentacija vlastitog tjelesnog izgleda koja odražava percepciju, mišljenje i osjećaje osobe vezane uz njezino tijelo. Važnost slike tijela posebno se ističe kada ona biva narušena ili iskrivljena tijekom rasta i razvoja te kada počinje stvarati probleme u različitim područjima funkcioniranja pojedinca, od emocionalnog, preko kognitivnog do bihevioralnog. U okviru ovog rada učinjen je pregled istraživanja nezadovoljstva tijelom kao jednog od poremećaja slike tijela koji je posebno izražen tijekom adolescencije, razdoblja mnogobrojnih i drastičnih tjelesnih promjena. Iako je nezadovoljstvo tijelom kod adolescentnih djevojaka, zbog svoje učestalosti postalo gotovo normativno u zapadnim kulturama, njegova zastupljenost nije zanemariva ni kod adolescentnih mladića, kod kojih se zaokupljenost mišićavošću tijela i primjena strategija za njegovim dostizanjem ističu kao važna pitanja vezana uz njihovu sliku tijela. Brojni su čimbenici koji utječu na nastanak i održavanje nezadovoljstva tijelom, a u ovom je radu dan osvrt na pojedine razvojne i socijalne čimbenike, poput vremena pubertalnog sazrijevanja te roditeljskog i vršnjačkog utjecaja. Na kraju rada prikazane su i tehnike procjene nezadovoljstva tijelom.

slika tijela; nezadovoljstvo tijelom; adolescencija; vrijeme pubertalnog sazrijevanja; roditeljski utjecaj; vršnjački utjecaj; tehnike procjene nezadovoljstva tijelom

Body dissatisfaction in adolescence

body image; body dissatisfaction; adolescence; pubertal timing; parental influence; peer influence; body dissatisfaction assessment