Naslov: Nezadovoljstvo tijelom u adolescenciji
( Body dissatisfaction in adolescence )
Izvornik: Klinička psihologija (1847-3172) 4 (2011), 1-2; 41-58
Vrsta rada: pregledni rad
Ključne riječi: slika tijela; nezadovoljstvo tijelom; adolescencija; vrijeme pubertalnog sazrijevanja; roditeljski utjecaj; vršnjački utjecaj; tehnike procjene nezadovoljstva tijelom
( body image; body dissatisfaction; adolescence; pubertal timing; parental influence; peer influence; body dissatisfaction assessment )
Slika tijela subjektivna je reprezentacija vlastitog tjelesnog izgleda koja odražava percepciju, mišljenje i osjećaje osobe vezane uz njezino tijelo. Važnost slike tijela posebno se ističe kada ona biva narušena ili iskrivljena tijekom rasta i razvoja te kada počinje stvarati probleme u različitim područjima funkcioniranja pojedinca, od emocionalnog, preko kognitivnog do bihevioralnog. U okviru ovog rada učinjen je pregled istraživanja nezadovoljstva tijelom kao jednog od poremećaja slike tijela koji je posebno izražen tijekom adolescencije, razdoblja mnogobrojnih i drastičnih tjelesnih promjena. Iako je nezadovoljstvo tijelom kod adolescentnih djevojaka, zbog svoje učestalosti postalo gotovo normativno u zapadnim kulturama, njegova zastupljenost nije zanemariva ni kod adolescentnih mladića, kod kojih se zaokupljenost mišićavošću tijela i primjena strategija za njegovim dostizanjem ističu kao važna pitanja vezana uz njihovu sliku tijela. Brojni su čimbenici koji utječu na nastanak i održavanje nezadovoljstva tijelom, a u ovom je radu dan osvrt na pojedine razvojne i socijalne čimbenike, poput vremena pubertalnog sazrijevanja te roditeljskog i vršnjačkog utjecaja. Na kraju rada prikazane su i tehnike procjene nezadovoljstva tijelom.
Projekt / tema: 130-1301683-1400
Google Scholar: Nezadovoljstvo tijelom u adolescenciji
Upisao u CROSBI: Inja Erceg Jugović (inerceg@ffzg.hr), 27. Vel. 2013. u 16:48 sati