Autori: Šojat-Bikić, Maja
Naslov: Nove glazbene zbirke Muzeja grada Zagreba : Zbirka Rudolfa Klepača : Donacija Marine Würth Klepač
( New musical collections of Zagreb City Museum: the Rudolf Klepač collection – donation of Marina Würth Klepač )
Izvornik: Museologica informatica (0350-2325) 40 (2009), 3-4; 54-65
Ključne riječi: Rudolf Klepač; Marina Würth Klepač; glazbena zbirka; donacija; Muzej grada Zagreba
( Rudolf Klepač; Marina Würth Klepač; musical collection; donation; Zagreb City Museum )
Marina Würth Klepač, kćerka operetne prvakinje Ruže Cvjetičanin i fagotista, dirigenta i pedagoga Rudolfa Klepača darovala je predmete iz ostavštine svojih roditelja Muzeju grada Zagreba. Svečana javna primopredaja obiju zbirki održana je 5. veljače 2009. u Muzeju grada Zagreba. Zbirka Rudolfa Klepača pretežito se sastoji od arhivalija. Više od dvije stotine novinskih prikaza i glazbenih kritika ocrtava fenomen Rudolfa Klepača i dokumentira povijesnu poziciju toga velikog umjetnika na jednome osamljenom solističkom instrumentu u obitelji daleko razvikanije solističke braće, pažene i mažene u solističkoj literaturi iz najvećih skladateljskih pera. Dok je njegova supruga Ruža Cvjetičanin svoju glazbenu ljubav realizirala u jednome nadasve popularnom glazbenom žanru – opereti, Rudolf Klepač morao je iz akustičke mase i dubine simfonijskog orkestra oslobađati svoje pomalo nezgrapno i bufoneskno glazbalo i ispravljati koncertne zablude i nepravde. Umjetnički par – primadona, ljubimica Zagreba, čiji je život dostojan čak i filma, i maestro, zaneseni borac za bolju budućnost svoga glazbala, čije su dvije magistralne karijere oplemenjene skladnim i sretnim bračnim desetljećima – poseban su izazov za muzeološko promišljanje. Glazbene zbirke, koje se većinom shvaćaju kao skup “nijemih instrumenata”, koji više svjedoči o oblikovanju glazbala, a manje o glazbenom životu pojedine zajednice ili fenomenu glazbe općenito, u startu su u nepovoljnijem položaju u muzejskim institucijama zbog nezastupljenosti stručnih disciplina koje bi ih adekvatno obradile i prenosile.
Informacijske i komunikacijske znanosti
Google Scholar: Nove glazbene zbirke Muzeja grada Zagreba : Zbirka Rudolfa Klepača : Donacija Marine Würth Klepač
Upisao u CROSBI: Maja Šojat-Bikić (Maja.Sojat-Bikic@public.carnet.hr), 1. Ožu. 2013. u 22:28 sati